Login
 

Министерство на образованието и науката

 

Национално издателство за образование и наука "Аз Буки"


 

Брой 12, 2018

Търновската конституция е сред най-демократичните за времето си

18-04-2019

Тя признава на българина права, каквито малцина негови съвременници в Европа...

Прочети още

Как се вдига училище „на крака“

07-03-2019

Професионалната гимназия по транспорт в столичния квартал „Гара Искър“ е...

Прочети още

Образованието на XXI век изисква личностен подход

28-03-2019

Нова национална програма подкрепя креативни университетски преподаватели. 

Прочети още

Да ти мине часът неусетно

21-02-2019

В края на 2018 г. Министерството на образованието и науката избира 137. СУ...

Прочети още

Тук се случват чудеса

14-03-2019

На кого е наречена една от най-масовите коли – Fiat Topolino? 

Прочети още

Грижата за кадрите започва от училище

04-04-2019

„Професията ще ви носи винаги удовлетворение от свършената работа, защото...

Прочети още

Съмишленици в похода за знания

28-02-2019

Компетентностен подход в обучението е целта на инициативата "Музей в...

Прочети още

Изкуственият интелект – достижение или заплаха

21-03-2019

Отговор на въпроса търси японският изследовател д-р Хироши Ямакава. 

Прочети още

История на главните букви

11-04-2019

В повечето азбуки по света не се различават главни и малки букви. 

Прочети още

Правна консултация

Рубриката води
Георги Гълъбов, Адвокатско дружество „Стоянчева и Димитров“

11,5 % от заетите българи се обучават професионално

Това показват данни от анализ на „Евростат“ за европейците, които са участвали в курсове за обучение, свързани с тяхната работа.
Средно в ЕС около 1/3 от заетите хора са участвали в различни видове професионални обучения – неформални или официални курсове и семинари, които водят до подобряване на техните специфични знания и умения. Най-висок процент на повишаване на компетенциите, свързани с работата, е регистриран в Холандия (61%), Швеция (59%) и Финландия (58%), а най-нисък – в Гърция и Румъния (по 8 на сто).
Степента на участие в различните видове професионални обучения обикновено нараства заедно с нивото на образование на участниците. Делът е по-висок при заетите лица с висше образование (46%), отколкото при завършилите средно образование (28%). Тези с основно или по-ниско средно образование (16%) участват най-малко в обученията, свързани с работата.
Най-честата причина да не участват в професионални обучения, според анкетираните е липсата на време. В 17 държави членки това е посочено като основна причина, като най-високи проценти са регистрирани в Обединеното кралство (98%), Гърция (79%), Полша и Словения (по 60%).

 

Четете повече в бр. 12, 22 – 28 март 2018 г.


Уважаеми читатели, поради големия интерес към в. „Аз Буки“ 
ви предоставяме възможност да закупите неговите броеве и от следните места: 

СОФИЯ
Павилионите на РЕП на Централна автогара и на Централна жп гара;
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.); 


ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478; 
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24; 


БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.



where bg

epale