"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Computer Models of One Mathematical Olympiad Problem

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
29-08-2024
in Uncategorized
A A

Toni Chehlarova, Mladen Valkov
Institute of Mathematics and Informatics
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/math2024-4-6-com

Abstract. Dynamic computer models of a geometry problem from the 23rd Balkan Mathematical Olympiad in 2006 are presented. Ideas for their use are described: for providing conditions for research work and formulating hypotheses, for discovering an idea for solving, for presenting a solution, for learning the software through tasks. A reference is made to dynamic computer models of other Olympiad tasks provided in the Virtual Mathematics Laboratory developed in the Institute of Mathematics and Informatics at the Bulgarian Academy of Sciences. The possibility of their usage in both informal and in formal education in mathematics and information technologies is discussed.
Keywords: inquiry-based learning; mathematical Olympiad; GeoGebra; computer models

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions Default ThumbnailBuilding Competencies to Develop Stem Learning Resources for Future Teachers in Natural Sciences Default ThumbnailConcept Formation TASKS with Five Set Venn Diagrams Default ThumbnailCompetence Analysis of Teaching and Teaching Activity as a Reflection on the Quality of Higher Education
Tags GeoGebraизследователски подходкомпютърни моделиолимпиада по математика

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Attitudes of Prospective Teachers on Implementation of AI

Next article

GeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions

Next article

GeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions

Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 67

Паронимия и четене

Реципиент, носител, лауреат

Последни публикации

  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2025, година XCVII
  • WHAT CAN A MIXED-METHODS APPROACH TELL US ABOUT DIGITAL COMPETENCES IN PHYSICS TEACHER TRAINING?
  • Реалност и предизвикателства при интегрирането на дигитални технологии в началното образование: анализ на педагогически практики
  • Интегриране на дигиталните технологии в обучението по природни науки в средното образование
  • Социодемографски фактори за формиране на дигиталните компетентности на учителя по обществени науки
  • Практики за използване на дигиталните технологии от учителите по математика в България
  • Е-тестът – възможности, предимства и ограничения в контекста на дигитализацията на българското образование – през призмата на учителските практики
  • Картографиране на родителските възприятия за дигиталната зрялост на училищата: емпирични данни от инструмента PULSE
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Bulgarian Language and Literature, issue 6s/2025, Volume 67

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"