"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Challenges and Advantages in Implementing STEM/STEAM Projects in School Education in Bulgaria

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
29-05-2025
in Uncategorized
A A

Hilda Terlemezyan

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

Meglena Zapreva

https://doi.org/10.53656/for2025-02-05

Abstract. The integration of STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) and STEAM (including Arts) education in schools in Bulgaria is a crucial step in preparing students for the modern technological world. This type of education promotes critical thinking, innovation, and creative problem-solving. Despite the growing recognition of the importance of these disciplines, the implementation of STEM/STEAM projects in Bulgarian schools faces significant challenges. This article examines these challenges and benefits based on focus interviews with primary school teachers, secondary school teachers and university professors and local experts in STEM/STEAM pedagogy conducted during training organized by the Faculty of Education at Plovdiv University "Paisii Hilendarski." The main challenges include a lack of adequate teacher training, insufficient resources and equipment, predominant traditional teaching methods, and a lack of support and collaboration. However, the advantages of STEM/STEAM education are considerable, including the development of critical thinking, computational and design thinking skills, increased student motivation, understanding for the interrelations among different disciplines, acquiring lasting knowledge, and preparation for future careers.

Keywords: linguodidactology; STEM; STEAM; primary school; integrated education innovations

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailImplementing STEM/STEALM in the Elementary School Classroom Default ThumbnailGame Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens Default ThumbnailAttitudes and Challenges Music Teachers in Preschool and Elementary School Face when Integrating Music in the Interdisciplinary STEAM Approach Default ThumbnailDeterminants of Steam-Based Science Learning in Primary Schools
Tags STEAMSTEMиновацииинтегрирано образованиелингводидактологияначално училище

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни

Next article

Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project

Next article

Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project

Post-truth as a Linguistic and Cultural Phenomenon

The Ethno-Religious Political Subculture in Bulgaria – Origin, Main Characteristics, and Challenges (1878 – 1934)

Последни публикации

  • Откриха реставрираната астрономическа обсерватория на Софийския университет
  • Проекти за 20 млн.лв. се изпълняват в училища в Разград
  • Изследване на INSAIT в топ конференция за роботика
  • Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород
  • Дигиталната компетентност на студенти, подготвящи се за начални учители – приложение в практиката
  • Онлайн изпитите: изводи от студентски анкети относно преписването и предпочитанията за обучение
  • Прогнозиране на успеваемостта на студентите: съвременни модели и техники
  • Exploring Factors Determining the Attitudes of Prospective Primary Teachers towards the Use of Artificial Intelligence in Science Education
  • Връзка на социално-емоционалното с когнитивното развитие в приобщаваща среда
  • Sign Supported Speech Multimodal Technique in English Language Teaching of Bulgarian Hearing Impaired Children
  • Insights from Exploring Primary School Teachers’ Perceptions on Core Characteristics of Intercultural Education
  • Педагогическа технология за овладяване на действието деление на естествени числа с двуцифрено число
  • Психологически аспекти на дигитализацията при студентите в процеса на изграждане на висшето смарт образование
  • Столична община с програма „Да пораснем изправени“
  • Морската градина във Варна става учебна стая на открито
  • Библиотеката на Строителния техникум в Бургас ще носи името на бившия директор
  • Всичко може да се постигне с добри дела
  • Софийската зоологическа градина предлага безплатна онлайн платформа с образователни ресурси за деца от 7- до 12-годишна възраст
  • Зам.-министър Михалевска участва в Националното тракийско поклонение в Маджарово
  • От дигиталната математика до себепознанието
  • Кюстендилските „Патиланци“ покориха сърцата на Босилеград с театър и книги
  • Нова учебна година в напълно обновена среда

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"