"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Professional Training of the Social Educator – Individual Mentoring Program

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
03-04-2025
in Uncategorized
A A

Katerina Zlatkova-Doncheva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

https://doi.org/10.53656/ped2025-2.04

Abstract. This research presents the practical impact of mentoring programs in the preparation of “Social education” students (N= 64), who implement individual educational and informal work with children raised outside the family environment in residential care and at risk. Research methods include 4 scales measuring Acquisition of new skills and knowledge with 13 indicators; Difficulties with 12 indicators; Hands-on training with 5 indicators and Motivation with 9 indicators. The results of the survey demonstrate that the inclusion of students in the program increases their skills and professional training, confirming the main hypothesis of the study that professional training of social educators can be improved to a much greater extent with informal communication and the opportunity to get to know the children. This conclusion provides many guidelines for reflection and future analysis related not only to the practical training of educational staff, but also regarding the role and functions in general of the social educators, teachers insofar as only a specific educational activity is no longer sufficient to achieve good results with children at risk.

Keywords: training of social educator; mentoring program; higher education; social education; children at risk

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSocial Pedagogy in Germany – Contemporary Problems and Trends Default ThumbnailSocial Pedagogy in the 21st Century – in Search of Identity and Meta-Scientific Dimensions Default ThumbnailA Conceptual Framework for The Use of Artificial Intelligence in Education Default ThumbnailEducational Inclusion of Students with Refugee Status in Bulgarian Higher Education – Opportunities and Perspectives
Tags висше образованиедеца в рискменторствопрофесионално обучение на социален педагогсоциална педагогика

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Assessments of Teachers and Parents of Children with Developmental Disabilities on Inclusion in Pre-School Institutions

Next article

Закупуване на осигурителен стаж: какво трябва да знаем

Next article
Закупуване на осигурителен стаж: какво трябва да знаем

Закупуване на осигурителен стаж: какво трябва да знаем

Вестник „Аз-буки“ – брой 13/2025 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 13/2025 г.

Още 45 школа стават „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“

Още 45 школа стават „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“

Последни публикации

  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • АЛУМИНИЯТ – ОТ ОТПАДЪК ДО РЕСУРС
  • ХИМИЯ НА ХАРТИЕНИТЕ БАНКНОТИ – АМЕРИКАНСКИ ДОЛАР
  • Парите – история и необходимост
  • АЛУМИНИЯТ – ЛЕКИЯТ „ЗДРАВЕНЯК“ В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО
  • Сладка ли е френската лучена супа?
  • Металът на времето
  • Алуминий – „щастливият“ 13-и елемент
  • ХИМИЯ НА БАНКНОТИТЕ И МОНЕТИТЕ
  • ХИМИЯ НА МЕДОВИНАТА
  • Химия на банкнотите и монетите от времето на нашите пра-, прародители до днес
  • Химията на банкнотите и монетите – напредъкът на науката
  • ФАТАЛНИЯТ 13
  • ПРАЗНИК НА ХИМИЯТА 2025
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"