"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

A Study of Online Courses Outcomes and Gamification Approach Application among Engineering Students during and after the COVID-19 Pandemic

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
29-02-2024
in Uncategorized
A A

Veselina Jecheva
Burgas Free University (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.11

Abstract. Online and hybrid courses on IT-related topics have been increasing in demand and interest for decades, but the recent pandemic situation has made them critical. This article presents the results of a survey related to online/hybrid learning among engineering students in Bulgarian universities. The results reveal some of the problems and attitudes towards programming education, as well as some challenges and expectations of students regarding online programming courses according to recent educational requirements. Some popular gamification, PBL and GBL strategies were used in the online learning process. Some elements of gamification were introduced into the learning process. At the end of the training, a survey was conducted to assess the opinions of the students regarding the introduction of these elements and their impact on increasing the quality of training. Some of the results are shown in the article.
Keywords: programming education, pedagogy aspects of digital and blended learning, gamification-based learning, project-based learning

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects Default ThumbnailCoffee and Cafes in the Urban Spaces of Europe, the Orient and Bulgaria Default ThumbnailPitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads) Default ThumbnailIn Memory of Assoc. Prof. Anna Lilova
Tags gamification-based learningpedagogy aspects of digital and blended learningprogramming educationproject-based learning

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Free Online Resources in Teaching Mathematics

Next article

Актьорите Теодора Духовникова и Димо Алексиев: Професията ни предизвиква много съмнения по време на целия ни път

Next article
Актьорите Теодора Духовникова и Димо Алексиев: Професията ни предизвиква много съмнения по време на целия ни път

Актьорите Теодора Духовникова и Димо Алексиев: Професията ни предизвиква много съмнения по време на целия ни път

Министър Галин Цоков присъства на два открити урока в Софийската професионална гимназия „Княгиня Евдокия“

Министър Галин Цоков присъства на два открити урока в Софийската професионална гимназия „Княгиня Евдокия“

Pedagogy, Number 1s/2024, Volume 96

Последни публикации

  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"