"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Interviewing Teachers in Bulgarian Language and Literature Through the “Microsoft Forms” Platform

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
25-04-2025
in Uncategorized
A A

Dilyana Bobokova  

Vocational High School of Woodworking and Interior Architecture "Joseph Vondrak" – Ruse

https://doi.org/10.53656/bel2022-2-9-Db

Abstract. In order to be able to fully study the professional blogs of Bulgarian language and literature teachers was conducted an online anonymous survey among 181 Bulgarian educators. The platform through which the questionnaire was created is “Microsoft Forms”, which allows easy reporting of results and the ability to export the data to Microsoft Excel.

The aim of the survey is to analyze teachers‘ awareness of the existence of professional blogs of Bulgarian language and literature teachers, to what extent this type of blogs are used in teacher practice and what their benefit for education according to the respondents is.

The readiness of the teachers to create a professional teacher blog and for what purpose they would take this step was also analyzed, and from these results it was found that half of the Bulgarian teachers surveyed did not feel ready to create their own personal blog, and when deciding to develop an online journal, the goal would be „to help prepare students for National external аassessment (НВО) and States exam (ДЗИ).”

The participants in the survey were given the opportunity to express a personal opinion by sharing recommendations for improving the professional blogs of Bulgarian language and literature teachers.

Keywords: professional teacher blogs; online journal; Bulgarian language and literature; distance learning in an electronic environment; education benefits; recommendations

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAttitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education Default ThumbnailDigital Competence in Foreign Language Textbooks: Comparative Analysis of Language Learning Systems in English, German and Spanish Default ThumbnailDiagnostics of the Intellectual and Personal Reflection in the Process of Biology and Health Education (Second Stage of High School Education) Default ThumbnailDeveloping Intercultural Sensitivity through Literature Education
Tags Bulgarian Language and Literatureобучение от разстояние в електронна средаонлайн дневникползи за образованиетопрепоръкипрофесионални учителски блогове

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Софийският университет с нов технологичен център

Next article

Рекорден брой участници на XXVII издание на националния конкурс „Млади таланти“ (обновена)

Next article
Рекорден брой участници на XXVII издание на националния конкурс „Млади таланти“ (обновена)

Рекорден брой участници на XXVII издание на националния конкурс „Млади таланти“ (обновена)

Свръхдиагностиката при рака може да е вредна

Свръхдиагностиката при рака може да е вредна

Наши учени разгадаха движението на хромозомите

Наши учени разгадаха движението на хромозомите

Последни публикации

  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика
  • България проучва възможността за строителство на гигафабрика за изкуствен интелект в партньорство с IBM и Европейската комисия
  • Модернизират столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • Безплатен транспорт за украински ученици с временна закрила
  • Варна – градът, който чува стоте езика на децата
  • INSAIT с пробив на водещата конференция по изкуствен интелект за роботика
  • Филмът „Съединението – 140 години по-късно“ с премиера в БАН
  • Обсъждат данъчни стимули за научна и развойна дейност
  • Зам.-министър Николай Витанов поздрави 90-ия випуск на Стопанската академия в Свищов
  • Зам.-министър Наталия Михалевска участва в научна конференция за развитието на лингвистиката
  • ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен, се гордее с много отличници
  • Ученици от Компютърната гимназия в Правец участват в международно изложение за дронове
  • Още над 12 млн.лв. за дуално обучение
  • Начало на кампанията „Участвай! Олимпиадата е за всички“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2025, година XXXIV
  • Бюджетен или евтин
  •  ТРИНАДЕСЕТИЯТ ЕЛЕМЕНТ – СПАСИТЕЛ ИЛИ ТИХ РАЗРУШИТЕЛ?
  • Могат ли тестовете в домашни условия надеждно да определят качеството и автентичността на меда?
  • АНАЛИЗ НА ПРИРОДНИ ВОДИ В ОБЩИНА СЛИВЕН

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"