Dr. Anna Georgieva, Assoc. Prof.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/bel2024-3-4
Absract. В статията се представят част от резултатите от изследователска дейност, реализирана по проект „SUMMIT – Проучване, апробиране и анализ на прилагането на иновативни подходи в обучението на студенти и ученици от I до IV клас – I част“. Целта е студентите да бъдат подготвени методически правилно да разработват темите, свързани с изучаване/преподаване на произведения от българския фолклор, включени в 27-те алтернативни читанки от I до IV клас, чрез които се реализира компонентът „Литературно обучение“. В таблиците от №1 до №14 са посочени броят и заглавията на текстовете от българския (и чуждестранен) фолклор, които са включени в анализираните 15 читанки за I и II клас. Откроен е относителният дял на произведенията от българския фолклор спрямо общия брой изучавани произведения, както и текстове, които присъстват в повече от една читанка.
Keywords: български фолклор, народна приказка, народна песен, народна гатанка