"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Differentiated Teaching in the Foreign Language Classroom – Listening Comprehension and Reading Comprehension through LearningApps

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-10-2023
in Uncategorized
A A

Nikolina Iskarova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/for23.522dife

Abstract. Listening comprehension and reading comprehension play an essential role in foreign language acquisition, but learners differ on a number of indicators related to this aspect. The aim of this paper is to examine different options for the effective use of the LearningApps online platform in differentiated instruction in a foreign language classroom when the focus is on developing listening comprehension or reading comprehension skills, since a differentiated approach implies greater learner emotional engagement, greater motivation to learn, and better learning performance compared to a non-differentiated one. In order to achieve this goal, the views of scholars in the fields of psychology, pedagogy and language teaching methodology are taken into account. Based on the analysis, a number of requirements are derived for the teacher in using LearningApps to develop learners' skills on the speech activities under consideration.
Keywords: differentiated instruction; foreign language teaching; listening comprehension; reading comprehension; LearningApps

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHISTORY AS WISDOM Default ThumbnailEnhancing the Globalmet Training Record Book with the Infusion of the Book of Knowledge Default ThumbnailImpact of Internet Resources Used by Kazakhstan and Kyrgyzstan University Students for English Learning Default ThumbnailNuccio Ordine

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Ethnolinguistic Projects and their Application in the Educational Process in a Foreign Language Environment

Next article

Literature and Cinema in the Age of Globalization – Fragments of the XXI Century Cultural Hybridization Debate

Next article

Literature and Cinema in the Age of Globalization – Fragments of the XXI Century Cultural Hybridization Debate

Linguistic Means of Representing the Image of the Estate in the Russian Reminiscence Text

Fruitful International Cooperation between Four Universities in the Field of Digital Humanities

Последни публикации

  • Два златни и два сребърни медала за олимпийския ни отбор по информатика
  • Училището във Вълчи дол навърши 145 години
  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Програмирай с въображение
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • Сп. „История“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • НОВO  ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА УКРАИНСКИЯ ВЪПРОС В БЪЛГАРИЯ
  • НЕОБХОДИМИЯТ ПОГЛЕД ОТВЪН КЪМ ИСТОРИЯТА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ЮГОИЗТОК: „ИСТОРИЯ НА ЮГОИЗТОЧНА ЕВРОПА ОТ РАННОТО СРЕДНОВЕКОВИЕ ДО НАШИ ДНИ“
  • МЕЖДУ ,,НЕБЕСНАТА НИШКА“, ДОМА И ТЪРЖИЩЕТО: АСПЕКТИ ОТ РАЗВИТИЕТО НА ПРЕДАЧЕСТВОТО И ТЪКАЧЕСТВОТО ПО БЪЛГАРСКИТЕ ЗЕМИ (XII – XIV ВЕК)
  • CONSTITUTIO ANTONINIANA – НАЧАЛОТО НА КРАЯ НА ДРЕВНОРИМСКАТА ИДЕНТИЧНОСТ
  • КОГА Е РОДЕН КСЕНОФОНТ? ЗАВРЪЩАНЕ КЪМ ИЗВОРИТЕ И НОВИ АРГУМЕНТИ
  • СИМВОЛИЧНИТЕ ИЗМЕРЕНИЯ В ЦЕРЕМОНИИТЕ ПО ПОДПИСВАНЕ НА НЬОЙСКИЯ ДОГОВОР И ПО НЕГОВОТО ДЕНОНСИРАНЕ
  • ПОЛИТИКАТА НА СОЦИАЛНА ЗАЩИТА В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ПЪРВАТА СВЕТОВНА ВОЙНА
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"