Prof. Dr. Roumiana Peytcheva-Forsyth
Dr. Bistra Mizova, Assoc. Prof.
https://doi.org/10.53656/ped2025-6.01
University of Sofia
Abstract. Изследването използва инструмента SELFIE for Teachers за анализ на дигиталната педагогическа компетентност на български учители чрез самооценъчни данни от две извадки – от 2024 г. и от 2025 г. Целта е проследяване на тенденции в самооценките и идентифициране на зависимости спрямо професионални и демографски характеристики. Резултатите показват преобладаващи ниски до умерени самооценки в двете извадки, което подчертава нуждата от системно надграждане на дигиталните умения. Полът демонстрира последователен ефект върху ключови компоненти на дигиталната педагогическа компетентност, а липсата на универсален напредък подчертава необходимостта от по-гъвкави и диференцирани стратегии за продължаваща квалификация, съобразени с индивидуалните потребности на учителите.
Keywords: дигитализация, дигитална професионална компетентност на учителите, самооценяване, професионално развитие
Log in to read the full text
