"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Еco-Аnxiety and Perception of Climate Change

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Svetlina Koleva,
Snezhana Ilieva,
Kaloyan Haralampiev,
Sonya Karabelyova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-07

Abstract. The present study highlights the growing need to understand eco-anxiety as a significant contemporary phenomenon associated with climate change and its impact on mental health. It aims to measure eco-anxiety levels among the Bulgarian population and to assess the applicability of the scale within the Bulgarian sociocultural using an adapted version of the “Hogg Eco-Anxiety Scale” (HEAS-13). The results of the study confirm the original four-factor structure of the instrument and demonstrate that the scale possesses strong psychometric properties, making it a reliable tool for assessing eco-anxiety in Bulgaria. The study also reveals higher levels of eco-anxiety among women compared to men, suggesting a gender disparity in environmental concerns, consistent with previous studies showing that women often exhibit stronger reactions to climate change. The findings enrich the understanding of eco-anxiety as a multidimensional construct and provide an empirical basis for a deeper comprehension of environmental concerns within the Bulgarian population. The application of this scale in Bulgaria has the potential to support the development of more effective policies and programs to address the negative psychological effects of climate change, drawing attention to the need for gender-sensitive approaches and psychological support.
Keywords: eco-anxiety; HEAS-13; climate change anxiety; affective and behavioral symptoms

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEducational Support for Children in Residential Care in e-Learning Conditions Default ThumbnailIntroducing Geometrical Probability In 11Th Grade Default ThumbnailThe Influence of the Environment on the World of the Learning Disabled Default ThumbnailRight to Education for Children with Special Educational Needs
Tags HEAS-13афективни и поведенчески симптомиекотревожносттревожност от климатични промени

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Да поговорим на български

Next article

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

Next article

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

Psychological Perspectives on Pro-environmental Behaviour

The Art of Challenging: Re-Reading and Remembering

Последни публикации

  • „Тийн Бум Фест“ превърна Бургас в столица на младежта
  • Пенсиониране след уволнение: имате ли право на обезщетение?
  • Европейската комисия: Българската наука отбелязва напредък в Европейското изследователско пространство
  • Да се състезаваш под неутрален флаг
  • „Тревненска школа“ още чака покрив
  • Родителите трябва да се научат да поставят граници
  • 150 десетокласници учат за приложни програмисти от есента
  • Снимка на броя: Студентите спортуват
  • Бизнесът търси образовани кадри
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 34/2025 г.
  • В Министерския съвет
  • България приема най-добрите млади информатици
  • МОН утвърди новия формат на изпита по математика в VII клас и графика на учебното време и ваканциите за 2025/2026 г.
  • Забраната за смарт устройства в училище влиза в сила през ноември
  • Министър Красимир Вълчев: Необходим е ръст на заплатите в регионалните управления на образованието
  • Премиер и министър откриха нова детска градина в Костинброд
  • Колежът по туризъм в Бургас откри обновената си сграда
  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Български език и литература
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"