Ас. д-р Николай Данев
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”
https://doi.org/10.53656/str2024-6-7-int
Absract. Представеното педагогическо изследване на приложението и влиянието на някои интердисциплинарни методи и техники на преподаване е реализирано през учебната 2022/2023 година с 52 ученици от 4. клас. В хода на изследването са проучени интердисциплинарни методи на преподаване на учебния предмет човекът и обществото и в частност на глобалната тема „Природни области в България“. Изследването има за цел да проучи дали чрез формирането на конкретни междупредметни връзки с учебния предмет музика би могла да се повиши ангажираността на учениците в учебния процес, паралелно с повишаване на техните знания, умения, свързани с природните особености на България. Представените в настоящата статия интердисциплинарни методи имат за цел да затвърдят и компетентности у учениците, свързани с елементите на музикалната изразност, като определяне на мелодия, темпо и динамика в музикални примери, както и да изградят умения в областта на един от основните видове музикални дейности – слушане.
Keywords: начално обучение по човекът и обществото, интердисциплинарен урок, музика