"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Прогнозиране на успеваемостта на студентите: съвременни модели и техники

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
29-09-2025
in Uncategorized
A A

Силвия Гафтанджиева,

Росица Донева

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2025-7.07

Abstract. Успеваемостта на студентите е важен показател за измерване на качеството на образователния процес и допринася за издигане на висшето училище в рейтингови класации. Прогнозирането на успеваемостта на студентите позволява ранна превенция от отпадане на обучаеми от системата на висшето образование, поради което в последните години се наблюдава засилен интерес на изследователите към разработване на модели за прогнозиране на успеха на студентите. В статията са анализирани ползите от прогнозиране на успеваемостта за различни групи заинтересовани лица (студенти, преподаватели, лица на ръководни позиции), които мотивират нарастващото внимание към подобни модели. В сравнителен план са представени редица от вече разработените модели за прогнозиране на успеха на студентите, базирани на алгоритми за машинно обучение (Machine Learning – ML) и за „обясним изкуствен интелект“ (eXplainable Artificial Intelligence – XAI).

Keywords: успеваемост на студенти; прогнозиране; изкуствен интелект; Machine Learning; eXplainable Artificial Intelligence

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailArtificial Intelligence in Advanced Learning: Opportunities and Challenges Default ThumbnailChatGPT and Its Impact on Reading Skill Default ThumbnailA Model Approach to the Application of Artificial Intelligence and Project-based Method in Mathematics Education Default ThumbnailPrevailing Sentiments Among Bulgarian Teachers and University Professors Towards the Role of Artificial Intelligence (AI) in Education
Tags eXplainable Artificial Intelligencemachine learningизкуствен интелектпрогнозиранеуспеваемост на студенти

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Exploring Factors Determining the Attitudes of Prospective Primary Teachers towards the Use of Artificial Intelligence in Science Education

Next article

Онлайн изпитите: изводи от студентски анкети относно преписването и предпочитанията за обучение

Next article

Онлайн изпитите: изводи от студентски анкети относно преписването и предпочитанията за обучение

Дигиталната компетентност на студенти, подготвящи се за начални учители – приложение в практиката

Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород

Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород

Последни публикации

  • Изследване на INSAIT в топ конференция за роботика
  • Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород
  • Дигиталната компетентност на студенти, подготвящи се за начални учители – приложение в практиката
  • Онлайн изпитите: изводи от студентски анкети относно преписването и предпочитанията за обучение
  • Прогнозиране на успеваемостта на студентите: съвременни модели и техники
  • Exploring Factors Determining the Attitudes of Prospective Primary Teachers towards the Use of Artificial Intelligence in Science Education
  • Връзка на социално-емоционалното с когнитивното развитие в приобщаваща среда
  • Sign Supported Speech Multimodal Technique in English Language Teaching of Bulgarian Hearing Impaired Children
  • Insights from Exploring Primary School Teachers’ Perceptions on Core Characteristics of Intercultural Education
  • Педагогическа технология за овладяване на действието деление на естествени числа с двуцифрено число
  • Психологически аспекти на дигитализацията при студентите в процеса на изграждане на висшето смарт образование
  • Столична община с програма „Да пораснем изправени“
  • Морската градина във Варна става учебна стая на открито
  • Библиотеката на Строителния техникум в Бургас ще носи името на бившия директор
  • Всичко може да се постигне с добри дела
  • Софийската зоологическа градина предлага безплатна онлайн платформа с образователни ресурси за деца от 7- до 12-годишна възраст
  • Зам.-министър Михалевска участва в Националното тракийско поклонение в Маджарово
  • От дигиталната математика до себепознанието
  • Кюстендилските „Патиланци“ покориха сърцата на Босилеград с театър и книги
  • Нова учебна година в напълно обновена среда
  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"