Гл. ас. д-р Кристина Овчарова
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите – Тракийски университет, Стара Загора
https://doi.org/10.53656/str2024-6-4-str
Absract. Статията разглежда значението на партньорствата родител – учител в образователния процес и представя данни от проучване сред педагогически специалисти (N=279) относно актуалните практики и предизвикателствата в тази област. Анализирани са данни, събрани посредством полуструктурирана анкета. Изследването идентифицира някои ключови предизвикателства и потенциални аспекти за подобряване на сътрудничеството. Въпреки че в стратегическите документи има ясно признаване на необходимостта от ефективни партньорства, за да се осигурят подходящи насоки за тяхното развитие, от съществено значение е да се провеждат систематични изследвания в областта.
Keywords:: взаимодействие с родители, образователен процес, педагогически специалисти, предизвикателства, сътрудничество