"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Dear reader,

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-03-2024
in Uncategorized
A A
Първият брой на сп. „Философия“ за 2024 г. е с разнообразно съдържание в четири рубрики, като списанието остава вярно на своето звание да развива диалога между идващи от различни хоризонти философски търсения. Повечето автори в броя изследват значими явления от нашето съвремие. Бдителни и иновативни, те разработват нови въпроси и подходи, които предизвикателствата на времето изискват от философията. Същевременно се опират на историята на философията и идеите, благодарение на което могат да застанат на необходимата дистанция от феномените и да ги разгледат критично от една по-обща и по-висока гледна точка. Нашите автори водят внимателен и взискателен диалог между философията, от една страна, и антропологията, политическите и юридическите науки, филологията и музикологията,  науката и техниката – от друга. Този диалог най-доб­ре въплъщава универсалното измерение на философията.
Първата рубрика е посветена на метафизиката. В нея Александър Кънев реконструира и критически дискутира енергетичната метафизика на Димитър Вацов, едно от най-важните събития в българската философия през първите десетилетия на XXI век.
Авторите във втората рубрика изследват предизвикателствата, които пос­тавят пред философията новите форми на публичност. Международен колектив от изследователи, воден от Албена Танева, дава оригинална концептуална рамка и различни практични приложения и перспективи на „теорията за споделеното общество“. Стоян Ставру разглежда „револвиращата собственост“ като метамодел при създаването и структурирането на модели на притежание и отправя философско предизвикателство към „непоклатимите“ постулати на вещното право чрез разграничението между „ян“ и „ин“ собствеността и необходимостта от тяхното балансиране.
Третата рубрика включва автори, които разкриват различни измерения на философската антропология. Маркус Кнауп представя изчерпателно основите на философската антропология на Едит Щайн, като подчертава и нейния новаторски характер. Милена Братоева изследва чрез внимателен анализ на съществени за индийската традиция текстове, мястото на „желанието“ в древното индийско разбиране за човека, както и ролята на  отношението еротично – аскетично  във формирането на принципи и норми за поведение.
В четвъртата рубрика авторите съсредоточават своето внимание върху аспекти от актуалното развитие на новата музика и новата реторика. Ангелина-Огняна Гочева разглежда произведенията на двама съвременни композитори в светлината на „Битие и време“ на Хайдегер и поставя въпроса за въздействието на философията върху съвременната музика. Нели Стефанова проследява промените в новата реторика, които имат амбицията да я превърнат в логика на практическата философия.
Нина Димитрова представя, накрая, друго значимо изследване на български философ – това на Добрин Тодоров, в което той  не само прави задълбочен и суров критичен анализ на новите научно-технически „светогледи“, които излагат на опасност човека и поставят в криза хуманитарното знание, но предлага и пътища за излизане от тази криза чрез активно противодействие на тези дехуманизиращи тенденции.
Prof. Vladimir Gradev, DSc.
Главен редактор на сп. „Философия“
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHigher Education In а Pandemic: Global Implications Based оn A Case Study From Bulgaria Default Thumbnail1300 Years Since The Birth Of Geber – Beginning And Foundation Of Arabic Alchemy Default ThumbnailParticularities of Informal Education as a Subject of Pedagogy of Informal Education Default ThumbnailLINGUODIDACTIC JUBILEE

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

450 учители и ученици представят образователни иновации на регионален форум

Next article

Неврологът акад. Лъчезар Трайков: Не предавайте мечтите си!

Next article
Неврологът акад. Лъчезар Трайков: Не предавайте мечтите си!

Неврологът акад. Лъчезар Трайков: Не предавайте мечтите си!

В кои случаи можем да закупим стаж за пенсиониране

В кои случаи можем да закупим стаж за пенсиониране

УНСС приема състезание на езикови училища

УНСС приема състезание на езикови училища

Последни публикации

  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения
  • За целувката и изцелението

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"