Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2015 Брой 45, 2015

Защо успя УСПЕХ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-11-2015
в Брой 45, 2015
A A

Да се поздравим с един добър и вдъхновяващ край с пожелания за ново начало – „Твоят час“, часът на учителя и ученика заедно“. Така коментира накратко мястото и ролята на завършилия проект „Да направим училището привлекателно за младите хора“ заместник-министър Ваня Кастрева. Той започва с вдъхновение и творчество на екипа, с желание за усъвършенстване на всяка стъпка от изпълнението на проекта. Изпълнението му е показателно за екипна работа – министерство, главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми“, регионални инспекторати по образование, директори, учители, ученици, родители. Проектът отвори класните стаи за таланта на детето, провокира у него желание за изява. Учителят, освен че е творец на знания, се превърна и в творец на таланти. „УСПЕХ няма амбицията да даде готови решения на всички възможни проблеми, свързани с организацията на извънкласните и извънучилищните дейности, защото през последните 25 години е създаден дефицит на този тип изяви. Но той дава варианти на решения, които подкрепят формирането на ключови компетентности у учениците“, коментират от екипа на УСПЕХ, а именно – комуникативни умения на роден и на чужд език, математическа грамотност и базови познания в областта на науката и технологиите, умения за самостоятелно учене и събиране на информация и за междуличностно общуване, предприемачество и др. УСПЕХ се оказа особено ценен и със специфичните си цели, сред които възможността, която даде на младите хора да осмислят свободното си време, да развият допълнителни знания и умения. А те, от своя страна, ги стимулират да успеят и в училище. Неслучайно в целевата група са ученици с над 10 неизвинени отсъствия, с над 100 неизвинени, с наказания за агресивно поведение, с поправителни изпити. През първата година на изпълнение на УСПЕХ в проекта се включват 1307 училища (в проекта не е заложено участието на средищните училища). Във втората, третата и четвъртата година броят им съответно е 1302, 1304 и 1252. Причината за намаляване на броя на училищата се крие във факта, че някои от тях междувременно са придобили статут на средищни. Впечатляващо е нарастването на броя на групите – от 12 238 през първата година, на 15 709 в последната година от изпълнението на проекта. Ръст бележи и броят на децата – от 149 888 през първата година на 185 325 през последната. Броят на групите през втората година се е увеличил с 22.90%, а на учениците с 18.54%.

Четете повече в бр. 45, 5 – 11 ноември 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Опознай света под лупа Как се реагира при бедствия Отново купа за шуменските огнеборци Красотата на момента

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: След часовете

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

„Математика и информатика“, книжка 6, година LVIII, 2015

Следваща статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 6, 2015

Следваща статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 6, 2015

Сп. „Химия“, книжка 6/2015

сп. "История", книжка 6, година XXIII, 2015

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"