Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 23, 2016

Трудната математика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2016
в Брой 23, 2016
A A

Близо два пъти повече оценки „слаб“ са получили седмокласниците. Двойки и от първия, и от допълнителния модул са получили 3881 ученици (12,11%) при 2100 слаби оценки (6,9%) през 2015 г. Че проблемът с математиката се задълбочава, показва и фактът, че на първия модул – по-лесния, двойките са 17 983 при явили се общо на изпита 53 212 ученици. Те са с над 3000 повече в сравнение с 2015 г. и над 5000 повече от 2014 г. При това тази година за първи път част от изпитните материали бе и лист с формули, които учениците можеха да използват. По думите на зам.-министър Диян Стаматов една от причините за по-слабите резултати е, че тази година има повече практически задачи от типа на международното оценяване PISA, които изискват мислене и са затруднили учениците. Той лансира идеята в кратки срокове учениците да бъдат класирани по точки, както е в редица европейски страни, а не точките да се приравняват към шестобалната система, както е сега. Разликата в броя на слабите оценки на първия модул и в общия резултат може да се обясни с това, че част от учениците не са се справили с по-лесните задачи, но са успели да решат част от условията на задачите от по-трудния модул, с което са получили поне тройка. Тази година скалата за превръщането на точките в оценки „свали“ долната граница за избягване на двойката от 18 на 16 точки. Средният брой точки в страната тази година е 40,88 при 45,73 през 2015-а и 52,58 преди две години. Максималните 100 т. са регистрирали 37 ученици, а още 1127 са получили отлични оценки. Четирима са записали точно 0 точки. Налице е и ръст в броя на учениците, участвали във втория модул – от 55 на сто през 2015-а на 60,2% през тази година. Резултатите по региони показват челна позиция за София-град, следван от Варна, а на трето място излиза Търговище. На последните три места са областите Видин, Враца и Шумен. На изпита по български език и литература са се явили 53 579 ученици, а от тях 39 306 са работили и по втория модул. И тук има увеличение на писалите по втория модул – от 70% преди година на 73,4 на сто през тази.

Четете повече в бр. 23, 9 – 15 юни 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Два пъти повече са отличниците „Макгахан“ с две уникални специалности Желанието да успееш Уникални специалности учат в Нови пазар

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

сп. „История“, книжка 3, година XXIV, 2016

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 3, година XLIII, 2016

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 3, година XLIII, 2016

Професионално образование, година XVIII, книжка 3, 2016

Уникални специалности учат в Нови пазар

Уникални специалности учат в Нови пазар

Последни публикации

  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"