Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 26, 2020

Откриха учебен СПА център в Сандански

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-06-2020
в Брой 26, 2020
A A
Кинезитерапевтът Иван Бабанов показва на евродепутата Асим Адемов, кмета на Сандански Атанас Стоянов,
началника на РУО – Благоевград, Ивайло Златанов, министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и директора
на Земеделската професионална гимназия „Климент Тимирязев“ Емил Терзийски (от ляво надясно) на какви процедури
ще се обучават учениците в новия учебен СПА център

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев откри първия в страната учебен СПА център. Той е изграден в Земеделската професионална гимназия „Климент Тимирязев“ в Сандански и е предназначен за провеждането на часовете по практика на учениците от професия „Изпълнител на термални процедури“.
Министър Вълчев поздрави директора на гимназията Емил Терзийски и целия му екип за успехите и за цялостния принос в развитието на професионалното образование през годините.
„Радостно е, че през последните години се увеличава броят на учениците в цялата страна, които избират професионалното образование. Трябва да се отделя повече внимание на практическото им обучение. Убеден съм, че новата модерна база ще спомогне за създаването на добре обучени кадри, с принос за развитието на СПА туризма не само в Сандански, а и в цяла България“, подчерта министър Вълчев.
Обучителният СПА център разполага с модерно оборудване, включващо 2 сауни, 3 комбинирани тангенторни вани, две стаи за масаж, джакузи и парна баня. Средствата за изграждането му възлизат общо на 143 118 лв.
Най-голямата част от тях – 65 676 лв., са отпуснати по Националната програма „Модернизация на професионалното образование“.
25 409 лв. са осигурени от Министерството на образованието и науката, а 52 033 лв. – от бюджета на училището.
Очаква се СПА центърът да започне да функционира още в края на юни, а в първите дни на юли в него ще се обучават ученици от специалността „Извършване на термални процедури в балнеологични и други възстановителни центрове“.
Центърът ще осигури висококачествено професионално обучение на кадри, които да работят в сферата на един от водещите отрасли на територията на община Сандански, каза директорът на гимназията Емил Терзийски. За целта той е привлякъл за преподавател по практика кинезитерапевтът Иван Бабанов, който е натрупал 17-годишен професионален опит в различни 4-звездни хотели в Сандански.
Поздравления за новата придобивка отправи и кметът на общината Атанас Стоянов. На официалната церемония присъстваха и евродепутатът Асим Адемов, началникът на РУО – Благоевград, Ивайло Златанов, ръководството на общината, общински съветници, представители на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите. Отслужен бе водосвет, а за тържественото настроение на гостите се погрижиха момчетата от Общинския духов оркестър – Сандански.
„Преди 3 години за първи път обявихме прием за професия „Изпълнител на термални процедури“ – разказва Терзийски. – Съобразихме го според спецификата на нашия регион. Интересът към паралелката е много голям и в момента имаме VIII, IX и X клас. Випускът на осмокласниците е с дуална форма на обучение, което означава, че в XI и XII клас те ще бъдат при своите бъдещи работодатели.“
Затова и тази година е обявен прием за специалността. За учебната 2020/2021 е обявен прием и по усвояване на професиите „Икономист-информатик“, „Организатор интернет приложения“, „Организатор на туристическата агентска дейност“, „Техник-технолог по качеството на храни и напитки“, „Техник-озеленител“ и „Агроеколог“.
Земеделската гимназия в Сандански е известна с това, че в нея непрекъснато се откриват нови специалности – по една-две се сменят всяка година в зависимост от търсенето на кадри в региона. „Винаги, когато откриваме обучение по нова професия, до 1 – 2 години изграждаме и нова база, какъвто е случаят с обучителния СПА център“, пояснява директорът на гимназията.
По време на извънредното положение ЗПГ успешно премина към дистанционна форма на обучение в електронната платформа Teams. Училището се включи и в акцията за доставка на топла храна на самотни възрастни хора.
Ръководството на гимназията планира да организира официална церемония за връчване на дипломите на 123-мата абитуриенти на 26 юни, а на следващия ден да им организира и бал.

 

Ивайло Златанов, началник на РУО – Благоевград:
В Благоевградска област работят за качеството на учебния процес

Между 2700 и 2900 първокласници се очакват през новата учебна 2020/2021 година в Благоевградска област, които трябва да бъдат разпределени оптимално сред съществуващите общо 124 училища.
„Предприехме действия за намаляване на приема в I клас до 4 паралелки на училище, но догодина смятам да предложа да се увеличат, защото най-важното е да предоставим на децата добра конкурентна образователна среда.“ Това каза за в. „Аз-буки“ началникът на
РУО – Благоевград, Ивайло Златанов. – Област-
та е голяма, училищата са разпръснати и в някои от тях обучението не е ефективно.“
Ивайло Златанов даде пример с ОУ „Екзарх Йосиф“ в село Михнево, община Петрич, където непрекъснато намалява броят на учениците и се стига до сливане на паралелки или до випус-
ки без паралелки. През следващата учебна 2021/2022 г. там се очаква в прогимназиалния курс да остане само една паралелка. Това означава, че учителите няма как да направят пълен норматив, и ще трябва да преподават и по предмети, по които не са специалисти, което със сигурност ще се отрази на качеството и ефективността на учебния процес. „Неприятна е ситуацията, но вероятно ще трябва да вървим към закриване на училището. Често ни задават въпроса: „Не можахте ли да спасите училището?“. Но ние трябва по-скоро да спасим учениците и да им предоставим нормална образователна среда, с повече деца, за да тече реална социализация – обяснява Ивайло Златанов. – На 3 км от Михнево, в село Кърналово, има друго ОУ „Братя Миладинови“, което е с много по-добра инфраструктура и с над 100 ученици. Община Петрич може да осигури транспорт за децата от Михнево, така че те да се влеят в паралелките в Кърналово, където има условия и за социализация, и за етична конкуренция и за много по-добро обучение, от което се надявам и резултатите да бъдат много по-добри.“
Общо около 30 000 ученици от I до XII клас има в областта. Очакванията са били 2790 ученици да се явят на държавните зрелостни изпити, но реално са го направили малко над 2500. Някои са отпаднали, а други изобщо не са се явили. Националното външно оценяване след VII клас се е провело в 89 училища, като се е очаквало да се явят 2907 ученици, но на първия изпит по български език и литература са се явили със 100 по-малко, а на втория – със 116. „Очевидно, не се работи достатъчно навсякъде за мотивацията на учениците. Неприятното в случая е, че 4 – 5 училища се открояват с по-голям брой на неявилите се на НВО – между 30 – 40%, което подсказва за особени процеси, които текат там“, твърди началникът на РУО – Благоевград.

 

Иван Бабанов, кинезитерапевт:
„Предложението, което получих от директора на Земеделската гимназия да започна да обучавам учениците по практика в учебния СПА център, ми се стори доста примамливо и изобщо не се поколебах да го приема. От учебната 2020/2021 година ще им преподавам и теорията по специалността. Харесва ми идеята, че ще мога да предам на учениците знанията, които съм натрупал по време на 17-годишната си практика. Ще бъда много щастлив да ги науча на всичко, което знам, а след това да видя как те ще го прилагат на практика в нашия град. В Сандански има достатъчно голяма и добра база от хотели и санаториум, където да работят завършилите“.

Your Image Description

Свързани статии:

Мечтите показват колко си голям Снимка СУ „Димитър Талев“ – ДобричДобри идеи – верни решения В Плевен с модел за онлайн обучение на регулираните специалности Нов програмен период с нова програма

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Иновации в действие

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне13Tweet
Предишна статия

Мечтите показват колко си голям

Следваща статия

Обсъжда се Стратегия за развитие на висшето образование до 2030 г.

Следваща статия
Обсъжда се Стратегия за развитие на висшето образование до 2030 г.

Обсъжда се Стратегия за развитие на висшето образование до 2030 г.

Примерът

Примерът

Момичета от Сливен с три пълни шестици на матурите

Момичета от Сливен с три пълни шестици на матурите

Последни публикации

  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"