Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

Как законът променя образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
в Брой 30, 2020
A A

Законът за предучилищното и училищното образование е работещ и постига поставените цели за реформи. Така отговори на въпрос на „Аз-буки“ зам.-министър Таня Михайлова. Тя взе участие в редовното заседание на ПК по образованието и науката. Задачата ѝ бе да запознае народните представители с резултатите от приложението на ЗПУО.
Народните представители поставиха въпроси, свързани със съдържанието на учебните планове и програми. Изказаха се опасения от непрекъснато променящата се подзаконова уредба. Изрази се тревога за съдържанието на учебници по БЕЛ, история и биология. Поискаха се конкретика и разяснения за резултатите от ДОМИНО за дуалното обучение.
Липсата на цели и критерии компрометира идеята за иновации в училище, споделиха опасения народни представители. Обсъдена бе и задачата на задачите – обхватът, задържането, възпитанието в трудови умения на деца най-вече от семейства без отношение към образованието.
„Не са установени несъответствия при прилагането на ЗПУО – категорична е зам.-министър Таня Михайлова. – Образованието наистина е приоритет и не закон и наредби са в неговата сърцевина. Най-важното е, че Законът направи училищата автономни и те пишат собствени, възможно най-подходящи рецепти за постигане на определени цели.“
Зам.-министър Михайлова припомни, че резултатите от тазгодишните зрелостни изпити и НВО след
VII клас са и първите положителни резултати, макар и с малко.
„Докладът не просто отразява прилагането на един закон, а на една реформа“, каза народният представител Милен Михов. И препоръча по-голям контрол върху формата и съдържанието на квалификацията на учителите.
„За първи път има законово изискване за подобен анализ – припомни председателят на Парламентарната комисия по образованието и науката Милена Дамянова. – Безспорно това прави задачата по-трудна.“
Тя препоръча в бъдеще в подобни доклади и анализи да има повече конкретика, и най-вече примери за добри практики. Милена Дамянова не скри, че най-трудна ще бъде реформата в частта приобщаващо образование.
„Реформите са съвместни усилия, а резултатите идват след години“, обобщи накрая тя.

 

Красимир Вълчев, министър на образованието и науката:

Новата учебна 2020/2021 година ще започ-не присъствено. Вероятно и тогава ще живеем в условията на коронавирус и продължаваща епидемична ситуация. Но училищата ще бъдат готови и ще са взели всички необходими организационни мерки, за да се минимизират последствията. Няма да се стигне до крайните мерки на социална дистанция, каквито бяха взети през пролетта. По-скоро, когато имаме заразен ученик или учител, за няколко дни отделен клас ще превключи на обучение в електронна среда, така че да се минизира загубата на време и учебен материал.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“ STEAM за малчугани – защо не Смолян предлага девет защитени образователни институции Отново медали от Менделеевата олимпиада

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Отново медали от Менделеевата олимпиада

Следваща статия

Бюджетът за наука и образование е ключов

Следваща статия
Снимка ЕП

Бюджетът за наука и образование е ключов

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Каква е разликата между епидемичен и епидемиологичен?

Вестник "Аз-буки"

Подход към всяко дете

Последни публикации

  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"