Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 40, 2021

Европейски месец на киберсигурността

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-10-2021
в Брой 40, 2021
A A

Октомври е Европейският месец на киберсигурността и се провежда в ЕС за девета година като част от усилията за повишаване на осведомеността сред гражданите, бизнеса и организациите. Посланията тази година са фокусирани върху „Киберсигурност у дома“ с практични съвети за безопасно извършване на онлайн трансакции, комуникиране, работа или обучение онлайн и „Първа помощ“ за съвети какво да правим, ако вече сме станали жертва на киберинцидент.
Евродепутатите обсъдиха политиката на ЕС в областта на киберсигурността и как да се повиши устойчивостта на военните и гражданските направления в тази политика. Според тях държавите членки на ЕС трябва да си сътрудничат по-тясно по отношение на киберзащитните способности и операции и да реагират заедно при кибератаки.
За разлика от други военни области, инфраструктурата на киберпространството е собственост предимно на частни компании, често базирани извън ЕС, което води до индустриална и технологична зависимост от трети страни. Ето защо евродепутатите смятат, че ЕС трябва да стане технологично по-независим, да въвежда иновации и да инвестира повече в способности и персонал за киберзащита.
ЕП обсъди и насоки за използването на изкуствения интелект (ИИ) в наказателното право и от полицейските органи. За да се избегне дискриминация и да се гарантира правото на неприкосновеност на личния живот, депутатите настояват за строги предпазни мерки, когато се ползва ИИ в правоприлагането.
„Изкуственият интелект може да бъде полезен в правоприлагането, но вече използваната система за лицево разпознаване дава много грешки, които водят до нарушаване на човешките права.“ Това каза българският евродепутат Петър Витанов – докладчик по темата в ЕП, пред журналисти в уебинар, организиран от Бюрото на ЕП в България. Според него трябва да се забрани автоматизираното разпознаване на лица на обществени места, както и прогнозирането от алгоритми на ИИ за потенциална престъпност на база на човешко поведение. Това нарушава правилото за невинност до доказване на противното и е предпоставка за дискриминация, която следва да бъде преустановена.

Your Image Description

Свързани статии:

Българите подкрепят целите на „Европа 2020“ Default ThumbnailПо-добра защита за летовниците в ЕС „Галилео“ има 4 нови спътника Default ThumbnailЕвропа с лице към иновациите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Стартират пет мисии по „Хоризонт Европа“

Следваща статия

За названието баница в българския език

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За названието баница в българския език

Носител на „Питагор“ взе и „Джон Атанасов“

Носител на „Питагор“ взе и „Джон Атанасов“

В ход е дигиталното обучение

Мотивирани учители – мотивирани ученици

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"