Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 31, 2022

Още два български университета са част от Европейските алианси

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-08-2022
в Брой 31, 2022
A A

България вече е представена с два нови университета в инициативата „Европейски университетски алианси“: Медицинския университет – София, и Аграрния университет – Пловдив. Европейската комисия обяви резултатите от поканата за представяне на предложения за 2022 г. по инициативата с рекорден бюджет от 272 млн. евро от „Еразъм+“. Заедно с новите 4 алианса общият им брой става 44 по инициативата „Европейски университети“. Те обединяват 340 висши училища от 31 държави. Алиансите са обединения на висши училища от цяла Европа, които си сътрудничат в областта на образованието, научните изследвания и иновациите в полза на студентите, преподавателите и обществото. Очаква се до средата на 2024 г. те да станат 60 с над 500 университета в тях, за да може през 2025 г. Европейското образователно пространство да се превърне в реалност. За тази цел в сегашния програмен период 2021 – 2027 г. по линия на „Еразъм+“ са предвидени рекордните 1,1 млрд. евро за подкрепа на алиансите.

Студенти, преподаватели и изследователи от цяла Европа могат да се възползват от безпрепятствена мобилност и да създават нови знания заедно чрез Европейските университетски алианси

Тони НАЙДЕНОВА

Първите 17 обединения по инициативата „Европейски университетски алианси“ са избрани през 2019 г., а през 2020-а към тях се присъединиха още 24, в които България е представена с 5 университета. Това са СУ „Св. Климент Охридски“, Университетът за национално и световно стопанство, Нов български университет, Техническият университет – София, и Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив. А Югозападният университет „Неофит Рилски“ – Благоевград, е включен като асоцииран партньор към един от консорциумите.
Сега към тях се присъединяват Медицинският университет – София, и Аграрният университет – Пловдив.
Медицинският университет – София, е част от консорциума IngEniUm, създаден през 2020 г. Той обединява общо 10 университета: Университета за приложни науки в Карлсруе, Германия; МУ – София; Université d’Oviedo – Испания; Университета за приложни науки на Югоизточна Финландия; Университета Руан Нормандия – Франция; Критския университет – Гърция; Технологичния университет в Мюнстър – Ирландия; Университета „Габриеле д’Анунцио Киети“ – Пескара, Италия; Техническия университет „Георге Асачи“ в Яш, Румъния и University of Skövde – Швеция.
Целта на партньорите в IngEniUm е да създадат европейски университетски съюз с програми за висше образование на английски език, включително да се развива преподавателско и изследователско сътрудничество в различните области на специализация на партньорите, като се надграждат силните страни на университетите за създаване на взаимодействие между тях. За преподавателските екипи това е възможност да интернационализират обучението без ограничения във формата: обмен в рамките на свободно избираеми курсове или интегрирани цялостни учебни програми, удостоверяване на двойни или съвместни степени.
Алиансът IngEniUm може също да позволи създаването на мрежа за стажове или семестри на обучение в чужбина, научно сътрудничество, както и да доведе до разработване на европейски проекти по всички теми на интерес за партньорските университети.
Аграрният университет – Пловдив, е партньор в Европейския университетски алианс UNIgreen – първия в Европа проект за „зелен“ европейски университет по агрономически, биотехнологични и природни науки. В него са включени 8 партниращи университета: Университетът в Алмерия – Испания, Аграрният университет – Пловдив, Аграрният университет на Исландия, Политехническият институт в Коимбра – Португалия, Институтът по биотехнологии в Париж Sup’Biotech – Франция, Университетът в Модена UNIMORE – Италия, Варшавският университет по естествени науки – Полша, и Институтът HEPL в Лиеж – Белгия.
Международният консорциум UNIgreen се позиционира като образователна и научноизследователска институция чрез утвърждаване на връзките между партньорите в образование, научни изследвания, иновации, добри практики и трансфер на знания. Преподавателите от партньорските университети ще могат да работят по интердисцип-
линарни международни проучвания и проекти. Студентите ще имат възможност да се обучават по програми, разработени колективно от партньорските организации, да участват на живо или виртуално в процес на обучение, да обогатяват чуждоезиковите си умения и да повишават нивото на професионалната си квалификация.
Предизвикателствата на екологичния и цифровия преход на Европа изискват нови стандарти в образованието и науката, както и промяна в начина на взаимодействие между образователния състав, обучаващите се и социалната среда. Нужни са нови устойчиви практики, които да бъдат в съответствие с нормите за опазване на природата. Мрежите от висши учебни заведения и научни центрове са институциите, които да служат като катализатор за промяната в потребителското поведение. Те са отговорни и за изграждането на нови зелени и устойчиви академични и научни знания и практики, прилагането им от експертите и въвеждането им в образователната, научната и социалната среда.
„Европейските университетски алианси са отворени за всички, които искат да споделят ресурси и опит. С алиансите си даваме повече шанс да се справим с днешните предизвикателства, като цифровия и екологичния преход. Европейската образователна, научна и иновационна екосистема са в пос-
тоянно развитие. Сега е моментът да определим каква искаме да бъде ролята на университетите. За това е необходимо сътрудничество в сферата на образованието и науката на национално и европейско ниво“, коментира българският еврокомисар Мария Габриел. Тя добави, че се доближаваме още повече до постигането на визията за сектора на висшето образование в Европа: междууниверситетски, трансгранични и междудисциплинарни кампуси, където студенти, преподаватели и изследователи от всички части на Европа могат да се възползват от безпрепятствена мобилност и да създават нови знания заедно.
Всеки алианс получава бюджет в размер до 14,4 млн. евро от програмата „Еразъм+“ за 4 години. Това е значително увеличение в сравнение с максималния размер от 5 милиона евро за три години в рамките на предишни покани за представяне на предложения по „Еразъм+“. Новост в рамките на поканата за предложения по „Еразъм+“ от 2022 г. е, че алиансите вече могат да приемат асоциирани партньори от държавите, участващи в процеса от Болоня, включително например от Украйна, Обединеното кралство и Швейцария. Освен това, като си партнират с около 1300 асоциирани партньора от НПО, дружества, градове и местни или регионални власти, алиансите могат значително да повишат качеството и обхвата на висшето образование.
През есента на 2022 г. ЕК ще стартира следващата покана за представяне на предложения по „Еразъм+“, за да предложи финансиране за съществуващите алианси и да се създадат нови университетски консорциуми.

Your Image Description

Свързани статии:

Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“ Подобряват статуса на преподавателите в чужбина Русенският в топ 3 по финансиране от „Еразъм+“ Олимпиада по математика събира 400 студенти от цял свят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Индексът на административния капацитет расте

Следваща статия

Индексът на административния капацитет расте

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Индексът на административния капацитет расте

Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“

Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“

В ход е дигиталното обучение

Подобряват статуса на преподавателите в чужбина

Последни публикации

  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"