Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 41, 2022

Родни университети сред най-добрите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-10-2022
в Брой 41, 2022
A A

Софийският университет „Св. Климент Охридски“, Техническият университет в София и Варненският университет по мениджмънт присъстват в класацията на най-добрите университети в света THE World University Rankings за 2023 г. за втора поредна година. Преди това в нея място намираше само най-старото ни висше училище.
Тази година Световната класация включва 1799 университета от 104 държави и региони, което я прави най-голямата до момента. В топ 10 влизат три британски университета – Оксфордският е №1, Кеймбриджкият дели третото място с американския Станфорд, а лондонският „Импириъл колидж“ заема десета позиция. Останалите в първата десетка са американски висши училища – Харвардският университет е на второ място, Масачузетският технологичен институт е пети, следван от Калифорнийския технологичен институт, Принстън, Бъркли – Калифорния, и Йейл.
Китайските университети се доближават до глобалното господство на САЩ във висшето образование, но интернационализацията се оказва слабо звено за азиатската суперсила според последното издание на класацията на Times Higher Education. Надмощието на американските университети в областта на научните изследвания намалява отчасти поради нарастващата разлика в резултатите между елитните университети и останалите.
Що се отнася до качеството на изследванията, измерено чрез цитирания, Китай наваксва. През изминалата година средният резултат за цитирания в Китай се е увеличил значително от 55,6 на 58,0, докато през същия период резултатът в САЩ спада леко от 70,0 на 69,4
(на базата на университетите, класирани през двете години). Тенденцията е още по-изразена през последните пет години. През 2019 г. средният резултат за цитирания за Китай е 41,1, а на САЩ – 75,9.
САЩ има 34 университета в топ 100,
което е спад при 38 през миналата година и 41 преди пет години – Университетът на Минесота, Университетът на Мериленд, Колидж парк, Мичиганският държавен университет, Държавният университет в Охайо и колежът Дартмут изпадат от топ 100. Междувременно Китай увеличава представителството си до седем университета в топ 100 спрямо шест миналата година.
Китайското правителство последователно инвестира във висше образование и научноизследователска и развойна дейност в продължение на повече от 20 години. Финансирането е специално насочено към разработването на университети от световна класа, обучението на учени във водещи институции на Запад и изграждането на капацитет в Китай.
Софийският университет „Св. Климент Охридски“ попада в класацията в групата на висшите училища от 1201 нагоре, както и през миналата година. Техническият университет в София влиза в групата 1501+.
Тази година са кандидатствали рекорден брой университети – 2500, но в класацията на THE World University Rankings попадат 1799 университета, които отговарят на критериите. Един от тези 701 университета, които не покриват изискванията, е Варненският университет по мениджмънт. Но името му присъства в ранглистата под особен статут, който показва, че участва в процеса, въпреки че не му е присъден рейтинг.
Наред с другите анализи на резултатите и основните данни се следи и как университетите управляват своите институции и как виждат бъдещето на преподаването, научните изследвания, трансфера на знания и интернационализацията – четири ключови области на университетска дейност, които се измерват в класацията на THE World University Rankings. Университетите се оценяват общо по 13 показателя за ефективност. Освен това за тазгодишната класация са анализирани над 121 млн. цитирания в повече от 15,5 милиона научни публикации и са анкетирани 40 000 учени от цял свят.

Your Image Description

Свързани статии:

Отново силно представяне на младите информатици Четири отличия от Балканиадата по физика Новости за Регистъра на висшите училища 2022-ра – Година на фундаменталните науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Отново силно представяне на младите информатици

Следваща статия

Четири отличия от Балканиадата по физика

Следваща статия
Четири отличия от Балканиадата по физика

Четири отличия от Балканиадата по физика

В ход е дигиталното обучение

Новости за Регистъра на висшите училища

В ход е дигиталното обучение

Представят лицата на неформалното образование

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"