Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

Учителите и сигурността на децата са приоритет

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
в Брой 49, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Мотото на петата европейска среща на върха за образование е „Будни млади умове“.
„С това послание подчертаваме, че младите хора са движещата сила на Европа. Европейското образователно пространство е визия за европейско образование и обучение, даващо умения и компетентности за цял живот. То е и мисия – за Европа, в която образованието е синоним на таланти, творчество, подкрепа и иновации“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел. Тя е домакин на срещата, в която участват председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, зам.-председателят Маргаритис Схинас, зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова, министри на държавите членки на ЕС, евродепутати и представители на образователната общност в Европа.
На срещата на върха са обсъдени напредъкът и следващите стъпки за реализиране на Европейското образователно пространство до 2025 г. Комисар Габриел каза, че от 14-те инициативи за неговото изграждане вече са представени осем. Сред напредъка са новата Европейска стратегия за висшето образование, европейските учителски академии, инициативата „Пътища за успех в училище“, микроквалификациите.
„Светът на нашите деца е различен и се развива динамично. Изследването и създаването на знания и нови педагогически практики става неразделна част от преподаването“, заяви зам.-министър Мария Гайдарова по време на европейската среща на върха за образование. Тя подчерта, че учителите са изправени пред приспособяването на своите преподавателски практики към бързо променящото се глобално общество. Те могат да свържат своите ученици към множество програми и приложения, което позволява на децата да бъдат иновативни в представянето си на овладяване на стандартите.
В България освен висококачествена първоначална подготовка на педагогическите специалис-
ти са създадени условия и за тяхната последваща квалификация и кариерно израстване. Дейностите са с фокус към прилагане на компетентностния модел и на иновативни методи на обучение, каза още Мария Гайдарова.
В унисон с европейските политики и практики МОН активно и последователно прилага мерки за осигуряване условия за осъществяване на приобщаващо образование и на диференцираната грижа за децата и учениците, включително от уязвими групи, заяви още зам.-министър Гайдарова.
Форумът има за цел да очертае
и следващите стъпки и предизвикателства. Безпрецедентен е бюджетът за образование в плановете за възстановяване и развитие на държавите членки – 71 млрд. евро. От тях 28 млрд. евро ще бъдат инвестирани в цифрово образование. „Сега въпросът е как ще се използват ефективно наличните ресурси и как ще бъдат инвестирани в иновативни и интелигентни решения – акцентира Мария Габриел. – Важно е да гарантираме, че всички млади европейци получават възможно най-доброто образование. Предизвикателството е инвестициите да се превърнат в решения и да осигурят достъп до качествено образование. Да подкрепят учителите и да помогнат на държавите членки да направят необходимите промени. Ето защо преди дни обявих началото на новата Европейска лаборатория за качество на инвестициите в образованието. Тя е важна стъпка за постигането на тези амбиции. Целта на Лабораторията е да подпомага държавите членки при предприемането на конкретни действия в образованието и при оценката на тяхната ефективност.“
Учителите и сигурността на децата в училище са приоритети за 2023 г., каза още българският еврокомисар. Според нея училището е място, където децата трябва да се чувстват сигурни и защитени, да развиват уменията и таланта си. С подкрепата на учителите и повече взаимодействия между образованието и иновациите Европейското образователно пространство ще създаде повече условия за постигане на тази цел.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНова покана за университетски мрежи „Хоризонт Европа“ – новите хоризонти Обявяват програмата за иновации през юли Мобилизират 45 млрд. евро за растеж на стартъпите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Гимнастика за мозъка

Следваща статия

13,5 млрд. евро за наука и иновации

Следваща статия
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

13,5 млрд. евро за наука и иновации

Готова е кулата за новия телескоп в Рожен

Готова е кулата за новия телескоп в Рожен

Паразит прави вълците по-смели

Паразит прави вълците по-смели

Последни публикации

  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"