"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Bulgarian Adaptation of Identity Distress Scale

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
12-08-2021
in Uncategorized
A A

Eva Papazova 1), Margarita Bakracheva 2)
1) Institute for Research in Education
2) Sofia University "St. Kliment Ohridski"

https://doi.org/10.53656/voc21-4.3dist

Abstract. The article presents the results of the adaptation of the Identity Distress Scale (Berman et al., 2004) for administration in Bulgaria, implemented with a convenient sample of 202 subjects aged 17 to 30 years. A high reliability of the questionnaire was established, both for the whole scale and for the individual subscales. Statistical analyzes and procedures demonstrate that the instrument is reliable and valid for implementation. It is a beneficial resource, providing an opportunity to guide professionals working with adolescents and youths in the degree of experienced stability and instability in the process of personal self-regulation and outlining the main areas in which consulting is needed. In the context of dynamic changes, high perceived stress, lack of opportunity for stable long-term orientation and a period of prolonged psychosocial maturation, the 10-item scale is an easy-to-administer tool for diagnostic and prognostic purposes in individual and group consulting.
Keywords: identity distress; questionnaire; adaptation; adolescents; young people

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPublic-Private Partnership as Answer to the Challenges in the Educational Sector Default ThumbnailOn Some Questions of Academic Globalization and Synergy in Scientific Research Default ThumbnailThe Binary Lesson as a Means of Upgrading the Compulsory Minimum in Mathematics in the Second Grade Default ThumbnailThe Students’ Skill to Create a Pedagogical Situation in Bulgarian Language in the Kindergarten in the Context of the Competence Approach

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Creating a Life-Support System for Astronauts on a Mission to Mars

Next article

Study of the Magnetic Fields of Residential Buildings and their Impact on Human Health

Next article

Study of the Magnetic Fields of Residential Buildings and their Impact on Human Health

Next lesson – Let's Go to the Theater!

Integration in the Learning Process

Последни публикации

  • Над 230 директори обсъждат мисията на днешното образование
  • Учат пътя на храната в кюстендилско школо
  • Проф. Румяна Стоилова, Институт по философия и социология при БАН: Едно общество напредва толкова бързо, колкото напредват последните
  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • Сп. „История“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Дискусионен форум: Война и пропаганда в съвременна Европа: три гледни точки
  • Принос към историята на балканите. Наслада за читателя и предизвикателство за изследователя
  • The Berbers and Arab Rule in Sicily (9th – 11th Centuries): Recovering the Missing Voices
  • On The Armament in The Military Conflicts in Latin Romania at The Beginning of The 13th Century
  • Спомени от една лична среща. Иван Шишманов на посещение при владиката Йосип Юрай Щросмайер
  • Преработването на историята – път към бъдещето в конфликтните зони
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Две британски карикатури, посветени на берлинския конгрес, 1878
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"