Доц. д-р Симеон Петров, доц. д-р Елена Калфова,
Prof. Dr. Tatiana Tomova
Sofia University
https://doi.org/10.53656/ped2025-9.01
Abstract. Настоящата статия си поставя за цел да анализира доколко практиките за екологично образование в България са обвързани със съвременните разбирания за ролята на знанията, компетентностния подход и трансформиращото образование, и да идентифицира учителите като потенциални агенти с мултиплициращ ефект спрямо очертаването на проекологичното поведение и дефиниране на възможни пресечни точки между образователните и екологичните политики. Представени са резултатите от изследване на нагласите на професионалисти в областта на началното и средното образование. Направени са констатации относно подхода към екологичното образование и ролята на учителите за социалната промяна.
Keywords: екологично образование, проекологично поведение, публични политики
Log in to read the full text

