"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Main Didactic Aspects Related To The Applying Of Stem Technology In Science Education

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
19-10-2021
in Uncategorized
A A

Hristina Petrova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/nat2021-3.05

Abstract. STEM technology is an innovative educational technology. It refers to development of the students’ intellectual abilities, to constructive and cognitive-researching activity and to technical work. There are presented basic didactic aspects, connected with the applying of the STEM technology in Science education. The emphasis is put on practical tasks with problematic character. They allow 21st century competencies to be formed, such as creativity, communication skills, teamwork and critical thinking. Organization of the educational process, educational work forms and teacher’s new pedagogical role are also presented. Educational simulations and robots are looked at as didactic means of putting the STEM technology into practice while studying Science, in particular Physics.
Keywords: project-based learning; STEM technology; science education; 21st century skills

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSurvey Of Maritime Student Satisfaction: A Case Study On The International Student Survey To Identify The Satisfaction Of Students In Mathematical Courses Default ThumbnailPsychological, Pedagogical and Organizational Peculiarities of the Development of Students’ Volitional Qualities as a Factor of Success in Learning Default Thumbnail“The Soul of the Teacher” in the Field of Choice, Bifurcation and Intertextuality Default ThumbnailThe Problem with Penmanship in the Bulgarian Education System

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Development Of The Hypotheses For The Biochemical Origin Of Life

Next article

Professional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia

Next article

Professional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia

Problem of the 8-th Experimental Physics Olympiad, Skopje, 8 May 2021 Determination of Planck constant by LED

Computational Analysis of the Messenger RNA Variants Encoding Two Isoforms of the High-mobility Group box 1 Protein

Последни публикации

  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето
  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"