Доц. д-р Антоанета Ангелачева1), Станислава Стефанова1), 2)
1) University of Plovdiv “P. Hilendarsky”
Plovdiv, Bulgaria
2) ЧГПНП „Асен Йорданов“ – Иваняне, София
https://doi.org/10.53656/nat2023-3-4.08
Absract. В статията е аргументиран изборът на учебните задачи като основно дидактическо средство за изграждане на здравно-екологични компетентности в обучението по химия. Изведени са критерии за класификация на задачите по химия със здравно-екологична насоченост, които могат да се използват при съставяне и подбор на подобни задачи. На базата на предложените критерии е създадена класификация на учебните задачи по химия със здравно-екологично съдържание. Тя е в основата на разработената система от задачи по химия при изучаване на конкретно учебно съдържание с оглед формиране на здравно-екологични компетентности у учениците. Целесъобразността на съставените учебни задачи е доказана чрез педагогически експеримент. Резултатите от него показват, че моделираните дидактически средства успяват да постигнат цели, свързани с формиране на здравно-екологични знания, умения и ценностни отношения у подрастващите.
Keywords: ключови компетентности; здравно-екологични компетентности; процес на обучение по химия; учебни задачи по химия