"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Results of an Investigation of Verb Semantics in Children through Online Language Tasks

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
28-02-2025
in Uncategorized
A A

Valentina Stefanova,
Maria Todorova,
Tsvetana Dimitrova
Institute for Bulgarian Language “Prof. Lubomir Andreychin”
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.05

Abstract. The article presents the results of a study of the Bulgarian basic vocabulary of students in primary and preschool education. The observation of the acquisition of basic verbal vocabulary of children, planned in the previous stage of the work, was carried out on the results of online language tasks performed in two stages in 2022 and 2023. The percentage results of the respondents’ selection of concrete verbs during the experiment are presented in the form of an appendix to the article. The analysis and conclusions on the performance of the task types show the degree of understanding of the meaning of selected groups of verbs and the students’ skills for combining verbs with groups of arguments.
Keywords: Bulgarian language; primary stage of education; pre-school stage of education; verbs; basic vocabulary; semantics; lexicology; grammar

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailProsodic Aspects of the Pronunciation of Ukrainian Students Learning Bulgarian Language as a Foreign Language Default ThumbnailOn Emotional States and their Syntactic Representation Default ThumbnailThe Category of Case in the First Grammar Books of the Bulgarian Language Default ThumbnailContent Validity of a Model for Assessing Expressive Language in Bulgarian Children Aged 4 to 6 years
Tags български езикглаголиграматикалексикологияначален етап на обучениеосновна лексикапрогимназиален етап на обучениесемантика

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Critical Reflection towards ICT in Initial Teacher Education in the Era of Accelerated Development of Digital Technologies

Next article

Is the Development of Educational Competence in Teachers Necessary? Perspectives of Parents and Teachers

Next article

Is the Development of Educational Competence in Teachers Necessary? Perspectives of Parents and Teachers

Project of Games from Module “Mathematics” as a Part of the Specialized Platform for Education of Students in I – IV Grade with Autism Spectrum Disorder in Primary School

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

Последни публикации

  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Pedagogy, Number 9/2025, Volume 97
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"