"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Синкретизъм и модалност

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
09-10-2025
in Uncategorized
A A

Applied Linguistics / Приложно езикознание

 Mariana Georgieva

Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for2025-04-03

 Abstract. Средоточието на технологията на изречението като продукт на нашето съзнание е синкретизъм. Този синкретизъм задължава всички компоненти, всички признаци да се възприемат и отчитат в тяхната комплексна взаимовръзка, а не в линеарност. Синтезът между лексикалната семантика на `казвам` и граматиката на предикациите Как се казваш? and Казвам се …  извеждат параметрите на комуникацията като феномен: първо, говоренето, акт на артикулиране, на материализиране  в език (`казвам`) и  второ, въпрос като технология на познаването, на търсене на информация, но и като подтик към говорене (семантиката на `казвам`). Казването е концептът на комуникацията, на предикацията като неин логически прототип. Казването е говоренето. Модалността има две равнища – логическа и езиковосубектна, които трябва да се разграничават и да не се . Препокрива се терминът. Т.е. модалността има две степени – интенционална and екстенционална.

Keywords: синкретизъм, модалност, предикация, български език, лингводидактология

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailActuality and Modality: Vatsov’s Energetic Metaphysics Default ThumbnailLiteracy – an Interdisciplinary Concept (On the Example of Teaching Bulgarian Language and Music in Primary Education) Default ThumbnailThe Implementation of Methods Based on Digital Tools in Foreign Language Teaching Default ThumbnailThe Nonlinearity of the New Reality in Teaching Russian as a Foreign Language
Tags български езиклингводидактологиямодалностпредикациясинкретизъм

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Cognitive-Communicative Aspects of Language Functioning in Older Adults: Bulgarian Application of the SCCAN

Next article

Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria

Next article

Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria

Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията

Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

Последни публикации

  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България
  • Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията
  • Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria
  • Синкретизъм и модалност
  • Cognitive-Communicative Aspects of Language Functioning in Older Adults: Bulgarian Application of the SCCAN
  • Староарменският корен „булх“ и българите в арменската география „Ашхарацуйц“ (VII в. сл. Хр.)
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"