"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

STEM in the Classroom

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2022
in Uncategorized
A A

Iva Grigorova
“Vasil Levski” Secondary School – Elin Pelin

https://doi.org/10.53656/voc22-452stem

Absract. STEM is an education acronym that stands for Science, Technology, Engineering and Mathematics, but STEM education extends beyond these technical fields and is an integral part of our daily lives.
In recent years, the importance of STEM learning in the classroom to prepare today's students for their future realization is of great significance, but it will grow more and more and it is important to introduce it at an early school age. The purpose of this article is to show how technology and gamification can be successfully integrated into the learning process of students from the primary stage of education to develop skills they will need in the future and in their lives outside the classroom.
As a result of technological progress and expanding the boundaries of artificial intelligence, technological resources such as programmable toys are becoming smarter and more accessible to users, making them a powerful tool in the hands of the modern teacher. With their help, in combination with the game approach in teaching topics from the field of STEM sciences, children of this age very quickly, subconsciously and without significant effort develop their creativity, logical and algorithmic thinking. The possibilities that this combination gives us are limitless and allow students, in a fun and understandable way, to reach new depths of the world that surrounds them, stimulate their curiosity and interest in the field of STEM sciences and make them more prepared about the unknowns of the future. This is an effective way to inspire children to innovate into adulthood.
Keywords: creative thinking; algorithmic thinking; coding robots; childhood education; robotics; computational thinking; educational innovations; skills development; active learning

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДистанционното обучение в СУ „Иван Вазов“ в Стара Загора през учебната 2019/2020 г. Default ThumbnailBulgarian Blagoev Commune in the Context of the Formation of the Soviet Totalitarian System (1920S – 1930S) Default ThumbnailEducational Potential of Influencer Publications in the Aspect of Social and Intercultural Competence Formation Default ThumbnailConcept on STEM Education in Accordance with Bulgarian Curriculum Content of Secondary School

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Stem образователни практики за българския учител

Next article

Student Self-government through the Eyes of a Psychologist

Next article

Student Self-government through the Eyes of a Psychologist

Vocational Education, Number 4/2022, Volume 24

State Predicates and Phase Derivation: Bulgarian-Russian Parallels

Последни публикации

  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Editions
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
    • Az-buki Weekly
  • Monographs, Proceedings
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Fascination: E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Demographic Situation and Labour Market in Blagoevgrad and Kyustendil Districts
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • Bulgaria - North Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in XXI Century
    • Methodology for strategic planning of national energy
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century, Part II
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION
    • VASIL LEVSKI. FROM THE CURVES OF LITERARY ICONOGRAPHY
    • Bulgaria - Macedonia - Slovenia: Intercultural Dialogues in the 21st Century
    • Gender World In Different Cultural Models
    • ADAPTED METHODOLOGY OF HISTORY EDUCATION 2
    • THEORETICAL MODEL FOR A CUMULATIVE LEXICOGRAPHING OF WORDS OF FOREIGN ORIGIN IN THE BULGARIAN LANGUAGE
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"