Инж. Симона Ангелова
Химикотехнологичен и металургичен университет – София
31. СУЧЕМ „Иван Вазов“ – София
https://doi.org/10.53656/voc21-5.3uch
Absract. Съвременната образователна система променя законите и наредбите с изисквания учениците да придобиват знания, умения и качества, които да им послужат както в университета след това, така и на работното място. Идеята учениците да могат да избират допълнителни два профилиращи предмета, които подробно да изучават в XI и XII клас, дава възможност на учениците да се подготвят за своето кариерно развитие. За тази цел учители и ученици имат нужда от работни материали, съобразени както с МОН, така и с изискванията на университетите. В предложения модел на учебно съдържание по химия и опазване на околната среда е обхванато учебното съдържание за втори гимназиален етап с нови акценти върху сферите на професионална насоченост във висшето образование. Моделът е съобразен с изискванията на МОН, разделен на четири модула. Новите моменти в модела на учебното съдържание са: тематична структура, методи за анализ и химични производства, интегрирани в темите, програми за компютърно моделиране, възможност за приложение при разработка на професионално ориентирани компоненти на учебно съдържание.
Keywords: учебно съдържание; STEM; професионална реализация; химия и опазване на околната среда