"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Lessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education?

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
19-04-2024
in Uncategorized
A A

Katerina Sakaliyska
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/nat2024-1-2.04

Abstract. In recent years, school education in Bulgaria (and abroad) has undergone rapid transformation, focusing on a competency-based approach to teaching, continuous teacher improvement, development of teaching methods to adapt to the dynamic present and the specifics of new generations. Despite the usual societal skepticism towards the novelty, these innovations are undoubtedly the necessary path for achieving education supported by functional knowledge and skills among students. On the other hand, higher education is traditionally more conservative and academically oriented – qualities that carry their historical significance. However, it is appropriate to critically examine the approaches and methods established in university education and seek their improvement. This article explores the possibilities of assimilating good school practices from higher education without claiming exhaustiveness but providing concrete examples. The current reading opens up a perspective for continuing education characterized by its complexity, coherence with previous educational stages, and applicability.
Keywords: higher education; competency-based approach; STEM; project-based learning; interactive methods

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailConditions and Specifications in the International Competitions for Academic Employment Default ThumbnailExploring the Potential of Audiobooks to Build Key Competences in English Foreign Language Teaching and Learning Default ThumbnailGame Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens Default ThumbnailForces – Motion and Balance. Biomechanics of the Human Body – an Interdisciplinary STEAM practice
Tags STEMвисше образованиеинтерактивни методикомпетентностен подходпроектно базирано обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Placing Students at the Center of the Learning Process through the Use of STEAM Project-based Education in the Middle Education Stage – Methodical Guidelines for Teachers

Next article

Opportunities for Non-formal Environmental Education through the “Environment” Education Programme

Next article

Opportunities for Non-formal Environmental Education through the “Environment” Education Programme

STEM Mathematical Workshop for Little and Big in Mathematics Training in the Preparatory Group of the Kindergarten

Application of Graphical Problems in Chemistry Education

Последни публикации

  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система
  • 100 водещи компании участват в „Дни на кариерата 2025“ в Техническия университет в София
  • В Русенския университет се проведе младежка трудова борса
  • Министър Вълчев разговаря с учители и ученици в интерната в село Варненци
  • Търсят се най-добрите средни училища в областта на икономиката
  • Президентът Румен Радев се срещна със студенти от Варненския свободен университет
  • Център за иновации в химичните изследвания в Бургас
  • Голямата награда за наука на БАН за 2025 г. получи чл.-кор. Цветалина Танкова
  • 23 училища започват учебната година с нови физкултурни салони, още 130 са в процес на изграждане
  • Трима поделят Нобела за икономика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 40/2025 г.
  • INSAIT с научен пробив на световно ниво в областта на квантовите изчисления
  • Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули
  • Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите
  • Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година
  • „Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"