Организацията за икономическо сътрудничество и развитие съветва преподавателите да не допускат двоен стандарт в обучението на момичета и момчета.
За мнозина жените не се справят добре с математиката, компютърните технологии и природните науки. Дали това е така и какви са причините момичетата и момчетата да предпочитат различни предмети в училище, отговор дава най-новият доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие – „Ключови факти за равенството между половете в образованието”. В него са анализирани данни от международното изследване PISA, в което участват ученици на 15 години от над 60 страни в цял свят. Въпреки че нагласите на едно дете зависят основно от семейството, не бива да се подценява и ролята на училищната среда. Например във всички изследвани страни момичетата имат по-слаби резултати от момчетата в модула по математика. Но момичетата в страните с най-високи резултати, като китайската провинция Шанхай, Сингапур и Хонконг, имат много по-добри познания от момчетата в по-голямата част от изследваните държави. Според експертите разликата идва от субективни фактори като нагласата на детето и поведението му в училище. Затова съветват преподавателите по цял свят да не допускат двойни стандарти към момичетата и момчетата в класната стая. България е сред страните, в които разликите между резултатите на момичета и момчета са по-големи от средните стойности за изследваните държави.
Четете повече в бр. 10, 6 – 11 март 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg