Аз-букиНационално издателство за образование и наука
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 49, 2016

Нито по-хубаво, нито по-лошо

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
в Брой 49, 2016
0
Екипната работа – умение на XXI век
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

446 точки по природни науки, 432 точки по четене и 441 точки по математика – това е средният резултат на българските ученици от изследването. То се осъществява от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и международен експертен консорциум. Участват 72 държави от цял свят, като се изследват ученици на 15 години. Въпросите са съставени така, че проверяват доколко децата могат да използват знанията и уменията, придобити в училище, в реални житейски ситуации.
С постиженията си българските ученици са на 45-о място по природни науки и по математика и на 49-о – по четене. Резултатът е по-нисък от средния за страните от ОИСР. Учениците ни изостават с над 40 точки и в трите изследвани области. Според дефиницията на PISA 40 точки се равняват на една година обучение.
По природни науки няма промяна от представянето на българчетата на PISA 2012. По математика резултатът е малко по-добър, а по-четене – малко по-лош, но отклонението е в рамките на статистическата грешка. „Резултатите са тревожни и ни дават ясен знак, че промените в сферата на образованието са наложителни“, коментира вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева. Тя подчерта голямото значение на допълнителната подкрепа за изоставащите ученици, актуализирането на учебните планове и програми и квалификацията на учителите.
В това издание на PISA се появява нова негативна тенденция за нашата страна – 17 на сто от децата от семейства с най-висок социално-икономически статус не покриват минималното ниво. Тепърва ще се правят анализи на този феномен и ще се кроят мерки за неговото преодоляване.
Световен лидер в PISA 2015 продължава да е Сингапур. Учениците там имат 556 точки по природни науки, 535 – по четене, и 564 – по математика. Естония пък постига изключителни резултати с 3-то място по природни науки и класиране в първите 10 по математика и четене. Естонският модел за подкрепа на младите преподаватели е една от мерките, на които се дължи успехът на тяхната образователна система.

Четете повече в бр. 49, 8 – 14 декември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Хоро за празника Лошата дума не се забравя Българското училище се нуждае от добро управление Център по ИТ и физика откри столичната Математическа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

2016 г. – успешна за Оперативната програма

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Последни публикации

  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)
  • Интегриране на предприемаческото образование в университетите: стратегии и предизвикателства
  • From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education
  • Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) in the Context of Inclusive Education Policies
  • Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.