С Дунавско хоро, инструментален акомпанимент на „Полка“ от Йохан Щраус и мамбо разходка ученици от Помощното училище „П. Р. Славейков“ в Плевен поздравиха гостите на информационния ден, на който директорът на училището Милен Наков представи модел за специална образователна подкрепа на деца с увреждания.
Малчуганите с удоволствие показваха какво са научили в часовете по арт терапия и заслужиха аплодисментите на присъстващите специалисти и директори на помощни училища от цялата страна. Основната цел на представения модел е да се осигури в максимална степен равен достъп до образование и личностно развитие.
„Трябва да се научим да живеем заедно, да се научим да живеем с другите – това е послание към бъдещето, отправено от ЮНЕСКО, и една от основните задачи пред обществото ни“, подчерта Милен Наков.
През годините проблемът с обучението и възпитанието на учениците със специални образователни потребности е решаван различно. Съвременните стандарти поставят въпроса за връзката между обучение, възпитание и социалното включване на учениците със СОП в бързо променящите се условия на живот. В днешното технологично време приоритет на обществото и на образователната ни система е изграждането на училището като институция, която гарантира безопасна, толерантна и креативна среда за ученици, учители и родители, за постигане на по-добра комуникация и по-високи образователни постижения.
Четете повече в бр. 50, 15 – 21 декември 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg