Тенденцията за увеличаване броя на изпитите засилва тревожността и стреса у учители и ученици.
Когато децата имат физически здравословни проблеми, в училищата скоро разбират за тях. Доста често срещани са дейностите, които имат за цел да информират по-добре колко важно е физическото здраве, независимо дали се фокусират върху храненето, хигиената или спорта. На психическото здраве обаче се обръща по-малко внимание, въпреки че вероятността децата да страдат от психически или физически проблеми, е абсолютно еднаква. Защо е така и какъв е ефектът от пренебрегването на психичното здраве в образованието?
Физическите заболявания обикновено имат видим аспект, докато проблемите с психичното здраве често са скрити. Ние не само говорим по-малко за психичното здраве на децата, но на практика избягваме да мислим за него. Проучванията показват, че 50% от тях започват преди 15-годишна възраст, а 75% – преди навършване на 18-годишна възраст. Проектът за психичното здраве в училищата в Европа през 2015 г. установи, че около 10% от учениците на възраст между 6 и 11 години имат проблеми, изискващи грижи за психичното им здраве. Това означава, че във всяка класна стая в началните училища има средно две или три деца с психически проблеми.
Четете повече в бр. 2, 11 – 17 януари 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg