Ученическият институт по математика и информатика (УчИМИ) е създаден преди 18 години като партньорски проект на Съюза на математиците в България, фондация „Еврика“, Международна фондация „Св. Кирил и св. Методий“ и Института по математика и информатика на БАН.
Целта му е въвеждането на изследователския подход в образованието по математика, информатика и информационни технологии. Участниците в него правят първи стъпки към самостоятелни изследвания под ръководството на по-опитен специалист и разработват проект. Преди 4 години подобен Ученически институт е създаден и към БАН (УчИ-БАН).
Защо изследователският подход е толкова важен? С този въпрос се обръщаме към акад. Петър Кендеров – един от инициаторите за прилагането на този метод.
„Съвременници сме на първите поколения в историята, които могат да изучават част от математическите факти с помощта на експерименти. Това е възможно благодарение на напредъка в компютърните технологии – подчертава акад. Кендеров. – Една от най-важните теореми е тази на Питагор за правоъгълния триъгълник, при който квадратът на хипотенузата е равен на сумата от квадратите на двата катета (с2 = а2 + b2). Древните египтяни не са търсели доказателство на теоремата, но са си правили правите ъгли при изграждането на пирамидите най-вероятно чрез нея. Заслугата на гърците близо 2000 години по-късно е, че стигат до идеята да доказват с логическа строгост тази и други теореми.“
Четете повече в бр. 11, 15 – 21 март 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg