Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 47, 2019

Грамотни поколения, просперираща икономика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-11-2019
в Брой 47, 2019
A A
Деница Сачева
Деница Сачева

Висши училища и образователни структури ще обучат 1500 педагози, за да идентифицират чрез специални игрови модели потенциални обучителни затруднения при децата. Резултатите ще се анализират и ще се предлагат различни мерки – работа с ресурсен учител, психолог или друг специалист, за преодоляването на трудностите. „Това ще се прави само при изрично съгласие на родителите“, уточнява зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева. Тя представи първия проект по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, насочен изцяло към детските градини.
„Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ е с бюджет 82.5 млн. лв. и ще се изпълнява в рамките на две години и половина. Прогнозно в него ще се включат 1500 от приблизително общо 1800 детски градини в цялата страна, а броят на обхванатите деца е 50 000. Благодарение на Проекта в детските градини ще бъдат назначени 300 психолози, логопеди и ресурсни учители, както и 600 непедагогически специалисти – образователни медиатори, помощници на учителите, социални работници в образованието и помощник-възпитатели. Медиаторите и екипите за обхват ще работят със социално слаби семейства. Ще ги мотивират да изпращат редовно децата си на детска градина.
Целта на Проекта е да придвижим нагоре по брой обхванатите деца в пред­училищната възраст. Статистиката показва, че едва 78% от четиригодишните ходят на детска градина, докато обхватът при 5- и 6-годишните е над 98%. А учени и практици са категорични, че колкото по-рано детето получи квалифицирана и качествена предучилищна подготовка, толкова по-лесно ще премине в училищната образователна степен, а шансовете да завърши средно образование, нарастват в пъти. Затова на дневен ред отново излиза разговорът за задължителната предучилищна подготовка от 4-годишна възраст, разписано и в управленската програма. 22 млн. лв. се осигуряват по Проекта, за да се покрият разходите на детските градини, които работят с 3- и 4-годишни малчугани от социално слаби семейства. Предвидени са и средства за допълнително обучение по български език за децата, които имат нужда. От началото на учебната година 11 000 деца, чийто български не е майчин, вече имат занимания.
Предвидени са и средства за дейности по интереси, които да мотивират детето да се подготвя за училище. Особено важна е и целта за по-тясно сътрудничество с родителите, които нямат афинитет към образованието, за да бъдат убедени те, че то осигурява бъдеще на децата им.
Ще стигнат ли обаче местата в детските градини, за да бъде предучилищната подготовка задължителна и за 4-годишните. Правителството е решило през следващите 3 години да бъдат дадени общо 210 млн. лв. – по 70 млн. за всяка от тях. Ще се строи най-вече в големите градове, където има недостиг на места в детските градини. Ще се строи например и в Сливенско, където има населени места с много деца. Докато се навакса със строителството, се мисли и за почасови занимания, както и за мобилни учителски екипи, които ще занимават децата там, където няма детска градина.
22 000 деца и ученици,
27 000 педагогически специалисти и 2000 образователни институции от страната и неделните ни училища зад граница – това накратко са параметрите на може би най-мащабния проект и като средства, и като възможности за модернизиране на системата, изпълняван от МОН и финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. „Образование за утрешния ден“ е на стойност близо 105 млн.лв.
С около 23 млн. лв. от средствата по Проекта 60 детски градини и 1940 училища ще могат да закупят модерна техника, като интерактивни дъски и маси, таблети, мултимедийни проектори и дисплеи за визуализация на интерактивно съдържание, специализирана съвременна техника за деца със специални образователни потребности. Близо 27 000 директори, заместник-директори и учители ще преминат обучения за създаване на дигитално съдържание, за преподаване на знания и умения по дигитална и медийна грамотност и онлайн поведение. От началото на втория срок 60 000 ученици ще започнат да посещават занимания по интереси по дигитални умения и кодиране, обяснява заместник-министър Сачева.
По Проекта ще бъде създадена дигитална платформа. „В нея ще има библиотека с ресурси – снимки, видео кадри и други, освободени от авторски права. Всеки преподавател ще има възможност да ги полза за подготвяне на уроците си, които също ще може да качва в облачна среда. Ще се финансира разработването на 10 000 образователни ресурса по утвърдените учебни програми от I до XII клас, както и адаптирани ресурси за деца със специални образователни потребности. Материалите ще се валидират от учители, преподаватели във висши училища и учени и ще бъдат със свободен достъп в България и от чужбина. Платформата ще интегрира съществуващи национални и международни образователни системи със свободен достъп.“ Това пояснява зам.-министър Сачева и уточнява, че се очаква Платформата да бъде готова за пробно внедряване в образователната система до 16 месеца.

Татяна ДИКОВА

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНова национална програма за наука Превенция на риска Уроци по креативност по латвийски 10% отстъпка от абонаментите на издателство „Аз-буки“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне18Tweet
Предишна статия

Формула за успех

Следваща статия

От чушките и бозата в плик – та чак до Марс

Следваща статия
bgonair.bg

От чушките и бозата в плик – та чак до Марс

Владимир Риболовски

Училище за перспективни професии

БАН

Живата клетка в действие

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"