Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 12, 2020

Таблетът, компютърът, телефонът „стават“ учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-03-2020
в Брой 12, 2020
A A

Усилията на всички мои колеги са насочени към новата организация на работа и въвеждане на форми на дистанционно обучение – от най-елементарното чрез социалните мрежи до най-сложното, което е онлайн режим за преподаване в класни стаи от електронна среда. През последните дни, включително събота и неделя, с много учителски екипи под ръководството на директорите са направени малки обучения в електронна среда. В социалните мрежи колегите разпространиха различни примери на безплатни ресурси. По този начин си вдъхвахме увереност, че няма нищо страшно и не бива да се опасяваме, че ще се допусне грешка. В такава ситуация подкрепата ни един спрямо друг е много важна. Целта е на преподавателите да се вдъхне смелост, за да могат спокойно да влязат в една много по-различна среда от реалната класна стая.

В страната ни има богат ресурс от електронни платформи – от най-популярните социални мрежи, които се използват масово, тъй като са най-лесни, но и най-малко защитени, към немалка група безплатни готови образователни ресурси. Те трябваше за кратко време да бъдат въведени в употреба. Такива са образователните ресурси на „Гугъл“, „Майкрософт“ и други. За няколко дни се направи голяма крачка в използването на дигиталните ресурси, които в последните години се опитвахме бавно да въвеждаме. Самата подготовка на учителския екип отдавна е тръгнала в тази посока с обучения, започнали още преди 2 – 3 години. Но поставени в такава кризисна ситуация, за една вечер всички осъмнахме с перспективата за виртуално преподаване.

Училището, което ръководя, е празно и цялата комуникация с преподавателския състав е дистанционна. Формиран е екип от трима души – един заместник-директор, компютърен специалист и едно техническо лице, които имат ангажимента да отговарят бързо на въпроси на колегите. Но подобни примери има и в други училища с предварително подготвена дигитална обучителна среда.
Най-трудно ще бъде на преподавателите в XI и XII клас. Компютърната подготовка на учениците е на високо ниво и учителите се притесняват дали няма да се изложат. Във виртуална среда учителят няма да може да ползва своя чар, вдъхновение, речников запас, което е неговото най-сериозно предимство. Във виртуалната среда тези ресурси отсъстват, учителят е един таблет, телефон или компютър. Там е най-голямото притеснение на колегите. Учениците са с много по-различни очаквания и с висока социална критичност.

Не е проблем, ако остане невзета част от материала. Това, което се случва сега, е най-големият скок в нашето образование за последните години. Даже след приемането на новия Закон за предучилищното и училищното образование нямаше такъв скок. Само за една вечер огромен брой училища преминаха на дигитално преподаване. Най-големият урок за учители и ученици е, че имат сигурната нова среда в дигитална обстановка. Разбира се, надявам се този критичен период с дистанционното обучение да бъде по-кратък, за да се върнем в естествената си образователна среда.
Още по темата на стр. 5 и 6

Your Image Description

Свързани статии:

За студентските такси Най-големият урок Ученици от Бургас посетиха ООН МОН осигурява 7 стипендии на млади учени в Швейцария

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

За студентските такси

Следваща статия

През юли обявяват новите мрежи

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

През юли обявяват новите мрежи

След 65 години – срочни трудови договори

Училищата в Белене готови за електронно обучение

По-различните уроци

По-различните уроци

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"