Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 18, 2020

Ученици помагат на учители в новата електронна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-04-2020
в Брой 18, 2020
A A
Директорката Ирена Дойчинова не пропуска да поздрави учениците, които се справят добре в различните състезания

След обявяване на извънредното положение педагогическият колектив на
143. ОУ „Георги Бенковски“ в София взима решение обучението на учениците през първата седмица да се осъществява през електронната платформа „Школо“. Учителите се насочват към реално видео обучение чрез различни платформи – ZOOM, Google Classroom и Skype. Формата на преподаване е съобразена с възрастта и учебните предмети на децата. Учителите от начален етап на образование и тези по български език и литература, математика, „Човекът и природата“, информационни технологии, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда преподават в онлайн платформи, чрез които се осъществява
видеоконтакт с учениците.

Поставят се задачи за домашна работа, които учениците решават и изпращат за проверка по електронната поща или чрез „Школо“. Онлайн тестовете се проверяват от учителите и се коментират типични грешки. Учителите по всички останали предмети качват в електронната платформа линкове със задачи за учениците, както и видеоуроци в „Уча.се“ и други видеоматериали за по-лесно възприемане на учебния материал. След подготовката на урока и написване на домашната работа учениците осъществяват обратна връзка със своите учители по електронната поща. Видеоуроци има дори и за часовете по физическо възпитание.
„Колегите, макар и малко притеснени в началото, ежедневно доказват на себе си, че могат да бъдат креативни, и се справят отлично.“ Това казва директорът на 143. ОУ „Георги Бенкосвски“ Ирена Дойчинова. Съвсем разбираемо, в началото има трудности. Заради огромното натоварване електронните платформи се сриват една след друга. Но към днешна дата всичко е спокойно – и педагозите, и децата работят с удоволствие. Директорката споделя, че ситуацията е позволила учителите да опознаят по-добре учениците и техните възможности. „Оказа се, че сме подценявали децата. Те са по-дисциплинирани, по-отговорни, по-изпълнителни, по-креативни, по-учещи. Дигиталните компетентности на учениците със сигурност са на високо ниво. Те се справят отлично в електронна среда и работят без проблеми с електронни ресурси във виртуална среда. Помагат си помежду си, но помагат и на своите учители. Какви времена! Да, учениците успешно подкрепят учителите си в това предизвикателство“, отбелязва Дойчинова.
По думите ѝ, още е рано да се прогнозира каква част от учебната програма по съответните предмети ще бъде покрита. Надява се, че ако учебният процес продължи да се реализира в обем и в пълнота както до момента, ще се справят на 99,9%.

„Ако извънредната ситуация бъде удължена, ще създадем организация, каквато МОН препоръча“, казва директорката. Алтернативите са много – може да се организират учебни занятия в събота или просто ще се удължи учебната година в определените срокове. Ръководството на
143. ОУ има готовност да реализира на практика такова решение. Директорката посочва и още една възможност, която от години предоставят на учениците си, които по обективни причини не са постигнали максимални резултати – организация на лятно училище в продължение на 20 работни дни. По думите ѝ този вариант е напълно приложим.

Ирена Дойчинова отбелязва с гордост, че всички ученици участват в обучението на 100%. Неоценим помощник в тази нова учебна ситуация са родителите, които помагат на педагозите с разбиране и поемане на отговорност да контролират обучението и самоподготовката на своите деца. „Благодарни сме, че
много родители подкрепиха учителите при стартирането на онлайн обучението.
Може би не така щяха да стоят нещата днес, ако училището ни нямаше изградени традиции за взаимодействие с родителите“, изтъква тя. В новата ситуация само се потвърждава фактът, че родителите и учителите винаги са били партньори за общата кауза – децата. Целта е те да се изградят като добри хора, креативни и мислещи, устремени към високи цели.

Тази година 143. ОУ „Георги Бенковски“ чества 100-годишен юбилей. „Много история, традиции, резултати. Много труд, всеотдайност и професионализъм на поколения учители, ученици, родители“, казва с гордост Дойчинова. Днес в училището се обучават 775 ученици в 31 паралелки. От години се изграждат клубове за занимания по интереси в различни направления. Децата се изявяват в две вокални групи, в състав за народни танци, спортни танци, мажоретен ансамбъл – I клас, таекуондо, роботика и програмиране, футбол и шах. Училището работи в партньорство и с читалище „Възраждане“. Разбира се, близостта на 143. ОУ до големия спортен център „Герена“ дава възможност на много техни възпитаници активно да тренират художествена гимнастика, баскетбол, футбол и много други спортове. От тази учебна година учебното заведение участва и в проект на МОН „Образование за утрешния ден“ – обучение на учениците за постигане на базови дигитални умения.

В училището се обучават 16 ученици със специални образователни потребности. За тях се грижат всички учители, както и психолог и ресурсен учител, назначени на щат в училището. По думите на директорката, в настоящата ситуация с учениците със специални образователни потребности се осъществяват и дейности по допълнителна подкрепа за личностно развитие чрез индивидуални видеоконсултации
и възлагане на задания за самостоятелно изпълнение.

Ирена Дойчинова заявява, че подкрепя идеята за задължителната предучилищна подготовка на 4-годишните деца, но конкретно проучване по темата за нагласите сред родителите все още не е провеждано. В I клас при тях постъпват деца, които са посещавали детска градина. По думите ѝ, трудности със социализацията и усвояването на учебния материал срещат някои деца. Но с много търпение и любов от страна на началния учител и на училищния психолог те бързо преодоляват стреса, породен от промяната на средата, и лесно се адаптират към училищната среда. Ходенето на училище вече е удоволствие, завършва с усмивка Ирена Дойчинова.

Your Image Description

Свързани статии:

Време за открития и предизвикателства Default ThumbnailУчителите трябва да са и психолози Бургаски ученици създават райска градина Средище, където се раждат идеи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне5Tweet
Предишна статия

На върха на знанието

Следваща статия

Време за открития и предизвикателства

Следваща статия
Време за открития и предизвикателства

Време за открития и предизвикателства

Много държави отлагат изпитите

Много държави отлагат изпитите

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

303 българи участваха в хакатон срещу вируса

Последни публикации

  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата
  • Третокласници написаха книга за доброто
  • Motion and control of surface-shaping mechatronic neural network
  • Integrating STEMM principles in laparoscopic surgery training
  • Synthesis, training and analyzing the performance of an artificial neural network (ANN) for controlling the longitudinal motion of an unmanned aerial vehicle
  • Surface-shaping mechatronic neural network
  • Multi-criteria optimization of the structure of an automated assembly system
  • On modelling robotic manufacturing systems

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"