Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 18, 2020

Ученици помагат на учители в новата електронна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-04-2020
в Брой 18, 2020
A A
Директорката Ирена Дойчинова не пропуска да поздрави учениците, които се справят добре в различните състезания

След обявяване на извънредното положение педагогическият колектив на
143. ОУ „Георги Бенковски“ в София взима решение обучението на учениците през първата седмица да се осъществява през електронната платформа „Школо“. Учителите се насочват към реално видео обучение чрез различни платформи – ZOOM, Google Classroom и Skype. Формата на преподаване е съобразена с възрастта и учебните предмети на децата. Учителите от начален етап на образование и тези по български език и литература, математика, „Човекът и природата“, информационни технологии, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда преподават в онлайн платформи, чрез които се осъществява
видеоконтакт с учениците.

Поставят се задачи за домашна работа, които учениците решават и изпращат за проверка по електронната поща или чрез „Школо“. Онлайн тестовете се проверяват от учителите и се коментират типични грешки. Учителите по всички останали предмети качват в електронната платформа линкове със задачи за учениците, както и видеоуроци в „Уча.се“ и други видеоматериали за по-лесно възприемане на учебния материал. След подготовката на урока и написване на домашната работа учениците осъществяват обратна връзка със своите учители по електронната поща. Видеоуроци има дори и за часовете по физическо възпитание.
„Колегите, макар и малко притеснени в началото, ежедневно доказват на себе си, че могат да бъдат креативни, и се справят отлично.“ Това казва директорът на 143. ОУ „Георги Бенкосвски“ Ирена Дойчинова. Съвсем разбираемо, в началото има трудности. Заради огромното натоварване електронните платформи се сриват една след друга. Но към днешна дата всичко е спокойно – и педагозите, и децата работят с удоволствие. Директорката споделя, че ситуацията е позволила учителите да опознаят по-добре учениците и техните възможности. „Оказа се, че сме подценявали децата. Те са по-дисциплинирани, по-отговорни, по-изпълнителни, по-креативни, по-учещи. Дигиталните компетентности на учениците със сигурност са на високо ниво. Те се справят отлично в електронна среда и работят без проблеми с електронни ресурси във виртуална среда. Помагат си помежду си, но помагат и на своите учители. Какви времена! Да, учениците успешно подкрепят учителите си в това предизвикателство“, отбелязва Дойчинова.
По думите ѝ, още е рано да се прогнозира каква част от учебната програма по съответните предмети ще бъде покрита. Надява се, че ако учебният процес продължи да се реализира в обем и в пълнота както до момента, ще се справят на 99,9%.

„Ако извънредната ситуация бъде удължена, ще създадем организация, каквато МОН препоръча“, казва директорката. Алтернативите са много – може да се организират учебни занятия в събота или просто ще се удължи учебната година в определените срокове. Ръководството на
143. ОУ има готовност да реализира на практика такова решение. Директорката посочва и още една възможност, която от години предоставят на учениците си, които по обективни причини не са постигнали максимални резултати – организация на лятно училище в продължение на 20 работни дни. По думите ѝ този вариант е напълно приложим.

Ирена Дойчинова отбелязва с гордост, че всички ученици участват в обучението на 100%. Неоценим помощник в тази нова учебна ситуация са родителите, които помагат на педагозите с разбиране и поемане на отговорност да контролират обучението и самоподготовката на своите деца. „Благодарни сме, че
много родители подкрепиха учителите при стартирането на онлайн обучението.
Може би не така щяха да стоят нещата днес, ако училището ни нямаше изградени традиции за взаимодействие с родителите“, изтъква тя. В новата ситуация само се потвърждава фактът, че родителите и учителите винаги са били партньори за общата кауза – децата. Целта е те да се изградят като добри хора, креативни и мислещи, устремени към високи цели.

Тази година 143. ОУ „Георги Бенковски“ чества 100-годишен юбилей. „Много история, традиции, резултати. Много труд, всеотдайност и професионализъм на поколения учители, ученици, родители“, казва с гордост Дойчинова. Днес в училището се обучават 775 ученици в 31 паралелки. От години се изграждат клубове за занимания по интереси в различни направления. Децата се изявяват в две вокални групи, в състав за народни танци, спортни танци, мажоретен ансамбъл – I клас, таекуондо, роботика и програмиране, футбол и шах. Училището работи в партньорство и с читалище „Възраждане“. Разбира се, близостта на 143. ОУ до големия спортен център „Герена“ дава възможност на много техни възпитаници активно да тренират художествена гимнастика, баскетбол, футбол и много други спортове. От тази учебна година учебното заведение участва и в проект на МОН „Образование за утрешния ден“ – обучение на учениците за постигане на базови дигитални умения.

В училището се обучават 16 ученици със специални образователни потребности. За тях се грижат всички учители, както и психолог и ресурсен учител, назначени на щат в училището. По думите на директорката, в настоящата ситуация с учениците със специални образователни потребности се осъществяват и дейности по допълнителна подкрепа за личностно развитие чрез индивидуални видеоконсултации
и възлагане на задания за самостоятелно изпълнение.

Ирена Дойчинова заявява, че подкрепя идеята за задължителната предучилищна подготовка на 4-годишните деца, но конкретно проучване по темата за нагласите сред родителите все още не е провеждано. В I клас при тях постъпват деца, които са посещавали детска градина. По думите ѝ, трудности със социализацията и усвояването на учебния материал срещат някои деца. Но с много търпение и любов от страна на началния учител и на училищния психолог те бързо преодоляват стреса, породен от промяната на средата, и лесно се адаптират към училищната среда. Ходенето на училище вече е удоволствие, завършва с усмивка Ирена Дойчинова.

Your Image Description

Свързани статии:

Време за открития и предизвикателства Default ThumbnailУчителите трябва да са и психолози Бургаски ученици създават райска градина Средище, където се раждат идеи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне5Tweet
Предишна статия

На върха на знанието

Следваща статия

Време за открития и предизвикателства

Следваща статия
Време за открития и предизвикателства

Време за открития и предизвикателства

Много държави отлагат изпитите

Много държави отлагат изпитите

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

303 българи участваха в хакатон срещу вируса

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"