Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 26, 2020

Кризата напомня колко са важни цифровите умения

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-06-2020
в Брой 26, 2020
A A

Последиците от коронавируса за образованието и обучението, уроците на кризата и подготовката за следващата учебна и академична година. Това са част от въпросите, които обсъдиха по време на четвъртото онлайн заседание министрите на образованието на държавите членки на ЕС и еврокомисар Мария Габриел. На него българската позиция представи
зам.-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева.
Мария Габриел наблегна на поуките от кризата. На първо място, това е съществуващото разделение в социално-икономически план, което води до това, че някои от учениците са извлекли полза от цифровите технологии за образование, а други – не. Вторият съществен извод е, че преминаването към дистанционно обучение показа необходимостта от доб-
ри цифрови умения. Затова трябва да се гарантира, че новите условия, в които функционират образователните системи, ще създадат възможности за всеки да придобие необходимите знания и умения.
В сравнение с предходни периоди сега се насочват повече ресурси в подкрепа на образованието, цифровите умения и културата, включително в представения от ЕК амбициозен пакет от мерки за устойчиво възстановяване.
„През септември ще представим актуализирания План за действие в областта на цифровото образование и за навременното изграждане на европейско образователно пространство. Образованието и културата са стратегически инвестиции. Те трябва да бъдат част от дългосрочните мерки за възстановяване от кризата“, заяви Мария Габриел.

Според българския еврокомисар са нужни повече инициативи в подкрепа на учителите, като „Европейски академии за учители“, които ще изградят мрежа от образователни институции за професионалното развитие на педагозите. Отделно за учениците се работи по инициативата „Успех в училище за всички“. Тя дава възможност на младите хора да развият основните си умения и да се намали делът на напускащите образователната система. Габриел припомни и инициативата за създаване на европейски университети като ключова, защото те ще подпомогнат професиите на бъдещето и за едно по-структурирано сътрудничество между институциите за висше образование, частния сектор и гражданското общество. Предлага се и нов подход към микрокредитите в образованието, които ще насърчат ученето през целия живот.
Мария Габриел коментира и бъдещата програма „Еразъм+“, която ще бъде по-включваща, „по-зелена“ и по-цифрова с цел да отговори в максимална степен на нуждите на участниците. Идеята е да се премахнат пречките пред мобилността и да се укрепи трансграничното сътрудничество. Цифровата свързаност ще продължи да бъде приоритет, включително в селските и отдалечените райони, а новите инициативи ще са свързани със съчетаването на виртуалната и физическата мобилност.
Зам.-министър Ангелиева запозна участниците във форума с опита на България и акцентира върху възможностите за допълнителни иновации в системите за образование и обучение. Водещи принципи са дигитализацията и осигуряването на модерна среда за учене. Приоритет е и да бъдат включени повече средства за образование в рамките на Европейския социален и икономически фонд, както и да отпадане ограничението за закупуване на техника – водещо предизвикателства за успешно дистанционно обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 37 000 студенти на практика STEM центровете ще се одобряват с концепция Тъжни резултати от PISA 2022 Тръгват 276 конкурса за директори

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне7Tweet
Предишна статия

500 нови места в детските градини в София до края на 2020-а

Следваща статия

Матура за… зрялост

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Матура за… зрялост

Конкурси за заемане на длъжността „Директор“ на институции в системата на предучилищното и училищното образование - 2

Още едно зубърче се роди  в Източните Родопи

Още едно зубърче се роди в Източните Родопи

Последни публикации

  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"