„Справедливост в училищното образование в Европа: структури, политики и успеваемост на учениците“ се казва новият доклад на информационната мрежа по въпросите на образованието на Европейската комисия „Евридика“. Той е публикуван на 19 октомври 2020 г.
и в него са разгледани
42 европейски образователни системи в 37 държави на базата на предоставени национални данни.
Акцент в доклада е как структурите на образователните системи засягат неравенствата в образованието. „Евридика“ изследва тази тема и идентифицира политиките и структурите, свързани с по-високи нива на справедливост в представянето на учениците. Това се прави въз основа на международни проучвания за оценка на представянето им, като PISA, PIRLS и TIMSS.
Докладът разглежда различни характеристики на образователната система, като: участие в образованието и грижите в ранна детска възраст, финансиране на училище, диференциация и видове училища, избор на училище, политики за прием, системи за проследяване, повтаряне на класа, автономия на училище, училищна отчетност, подкрепа за училища в неравностойно положение, подкрепа за ученици с ниски постижения и възможност за учене.
„Справедливите образователни системи играят основна роля за превръщането на европейските общества в по-приобщаващи. Необходимо е те да осигуряват възможности и перспективи за всички млади хора, които да им позволят да развият своите таланти и реализират пълния си потенциал – коментира българският еврокомисар Мария Габриел. – В доклада на „Евридика“ се посочва кои политики и структури водят до повече равнопоставеност в резултатите на учащите.
Четете още в следващ брой на „Аз-буки“
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg