Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 14, 2021

Започна нашето участие в „Хоризонт Европа“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2021
в Брой 14, 2021
A A

Българското участие в две от петте мисии на новата Рамкова програма „Хоризонт Европа“ ( 2021 – 2027 г.) бе представено за първи път по време на информационния ден, който даде старт на Програмата в България. Тя е ключова за ЕС и чрез нея се финансират научните изследвания и иновациите с бюджет от 95,5 милиарда евро.
Проф. Лъчезар Филчев от Института по космически изследвания и технологии към БАН представи мисията, свързана със здравословни почви и храни. Той подчерта, че мотото на мисията е „Грижата за почвата е грижа за живота“. Проф. Милен Балтов от Бургаския свободен университет разказа за мисията, свързана със здравословни океани, морета, крайбрежни и вътрешни води. Мисиите са нов инструмент на рамковите програми и за първи път такива ще се финансират от „Хоризонт Европа“. Представляват набор от координирани дейности за постигане на определени дългосрочни общоевропейски цели, като например борбата с рака и спасяване живота на над 3 млн. онкоболни в Европа, които да живеят по-дълго и по-добре.
„Представянето на България в „Хоризонт 2020“ е сравнително скромно. Полученото финансиране от 143 млн. евро ни нарежда на 23-то място сред държавите членки и на 21-во място по участие. Трябва да променим тази тенденция и затова инвестирахме в изграждането на Центрове за върхови постижения, Центрове за компетентност, финансиране на национални научни програми, като програмата „Европейски научни мрежи“, изграждане и надграждане на научноизследователски инфраструктури, секторни научни програми и инвестиции в млади учени.“
Това заяви при откриването на онлайн форума министърът на образоването и науката Красимир Вълчев. В събитието взеха участие близо 1100 души. „Работните програми на Европейския научноизследователски съвет и на новия Европейски съвет по иновации вече са публикувани и някои конкурси са отворени за кандидатстване. Очакваме скоро да бъдат обявени и останалите конкурси по „Хоризонт Европа“. Трябва да сме готови да участваме и да покажем капацитет, предприемчивост и качество – допълни още министърът. – Научните изследвания и иновациите са идентифицирани като ключови фактори в процеса на възстановяване, повишаване на конкурентоспособността и на ускорения икономически растеж. „Хоризонт Европа“ е най-амбициозната досега програма, но и най-опростената и най-отворената. Основен приоритет за нас ще бъде участието в 5-те мисии, както и в клъстерите за цифрови технологии, здравеопазване, околна среда, енергия, селско стопанство, култура и други. Друг приоритет ще бъде насърчаването на участието на малки и средни предприятия в Програмата. По плана за възстановяване и устойчивост планираме инвестиции в размер на 315 млн. лева в развитието на най-добрите изследователски университети в България и синергия с „Хоризонт Европа“. Предвидили сме инвестиции в националната научноизследователска и иновационна екосистема. Имайки предвид инвестициите на национално ниво, смятам, че е реалистично да си поставим за цел от 1 млрд. лв. привлечено европейско финансиране в рамките на „Хоризонт Европа“ и другите програми за иновации.“
На форума бе споделена изчерпателна информация за отделните аспекти на „Хоризонт Европа“, за Европейския съвет по иновации. Акцент при финансирането на изследванията ще бъде постигането на технологичен пробив. Специално внимание се отделя на иновативните стартиращи и малки предприятия, а иноваторите могат да представят своите идеи по всяко време. Предвидени са механизми в тяхна подкрепа, както и за подобряване качеството на оценяване на предложенията и повишаване прозрачността на процедурите.
Председателят на Държавната агенция за научни изследвания и иновации Мартин Дановски обяви, че се готви проект на нов закон за научните изследвания и иновациите. Целта е да се създаде ефективна иновационна екосистема.
Представени бяха и новостите в дейностите по програма „Мария Склодовска-Кюри“.
Разширяване на участието и повишаване на резултатите са сред най-важните акценти на „Хоризонт Европа“. За целта ще бъдат привлечени най-добрите изследователи.
Основна задача на Европейския институт за иновации и технологии е повишаване на иновационния капацитет на висшите училища, разширяване на регионалния обхват и засилване влиянието на общността на иноваторите.
„Хоризонт Европа“ е най-голямата програма в света за транснационално сътрудничество – подчерта при закриването на форума заместник-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева. – Един от най-важните аспекти на Програмата е да се прецени капацитетът и да се търсят контакти на международно ниво – допълни тя. – България все още изостава с участието си в големите клъстери, свързани с иновациите и научните мрежи, но за това е необходимо време. Много от нашите партньори от ЕС участват в такива програми от десетилетия – „Хоризонт Европа“ е десетата рамкова програма поред. Най-голямото предизвикателство ще бъде да се направи стратегия за това какво ни липсва и къде са предимствата ни като инфраструктура и човешки ресурси и накъде може да вървим“, обобщи заместник-министър Ангелиева.

Your Image Description

Свързани статии:

Безпрецедентен ръст на парите за образование Още 2,5 млн. лв. за три национални програми Три нови програми в подкрепа на образованието Организира се тестването на ученици и учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кой познава най-добре статистиката

Следваща статия

Точният човек

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Точният човек

Сп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII

Намериха шоколад на 121 години

Намериха шоколад на 121 години

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"