Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

И учението, и възпитанието искат грижи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
в Брой 44, 2021
A A
Училищните състезания по шахмат в Основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Нановица са винаги пълни с емоции и привличат интереса на ученици и учители

Стоян КОСТАДИНОВ

Поучителна беседа провеждат в края на октомври представители на Детската педагогическа стая и КАТ – Момчилград, в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в село Нановица, област Кърджали. Те разговарят с децата за спазването на правилата на пътя, в училище и в живота. Това е втора подобна среща в рамките на 2021 г. след тази през април и е част от работата на педагогическия екип за формирането на социални и граждански умения у децата.
През настоящата учебна година в защитеното и средищно училище в родопското село се обучават 39 ученици от общо 8 населени места. Те пътуват всеки ден по няколко маршрута, като община Момчилград осигурява превозването им. „Всички деца в района са обхванати. От години нямаме отпаднали ученици. Нямаме и такива в риск от отпадане“, казва за „Аз-буки“ директорът на школото Сейдали Али Халибрям.
Към момента в училището няма заболели учители и ученици и обучението продължава присъствено. „През миналата година, когато се наложи да преминем към обучение от разстояние в електронна среда, колегите използваха платформата
MS Teams. Осигурихме на всички учители служебни лаптопи. Децата използваха таблети и телефони. Ангажирахме и учителите да отидат до махалите и да провеждат някои от часовете на място“, коментира събеседникът ми.
Училището продължава да работи и тази учебна година по проект „Подкрепа за успех“. По него са сформирани три групи по български език и математика. Работи се и по проект „Равен достъп до образование в условията на криза“, като през миналата учебна година са изградени три групи за обучение на ученици, учители и родители. Последните са обучавани как да работят с електронни устройства и да бъдат в подкрепа на своите деца. Сформирана е и група за занимания по интереси „Домашна лаборатория“, в която с помощта на подръчни средства интересно, лесно и забавно се разкриват тайните на науката.
Възпитаниците на основното училище в с. Нановица могат да се похвалят и с редица грамоти и награди от различни състезания и конкурси. Силни изяви на общинско и областно ниво имат малките огнеборци и шахматисти. Характер и умения показват и футболистите на малки врати.
Децата се включват и в националния конкурс „Букет“, като се представят силно в различни области – във владеенето на майчин и на български език, в поезията, песните, танците и драматизациите. Включват се и в състезания по изобразително изкуство – например в националния конкурс „С очите си видях бедата“. Участват и в неколкодневните „Момчилградски празници“ по повод празника на града, организирани от Общината. „Държа да участваме в различни общински и областни състезания. Те дават възможности за общуване на нашите ученици с техни връстници. Помагат и за правилното обучение и възпитание на нашите деца“, отбелязва директорът.
Едно от чаканите събития в училището е провеждането на традиционния Ден на таланта, посветен на първия пролетен ден. В него децата показват на сцената своите таланти пред родители и гости.
Педагогическият екип на училището се състои от девет педагози. Всички са редовни учители, като постоянно ходят на обучения, провеждат и вътрешна квалификация. В колектива има и млади учители – едната от тях е за трета година учител, а друга преподава от четири години.
През лятото на учебната 2020/2021 г. с подкрепата на МОН е направено пълно саниране на училищната сграда, подменена е и дограмата. „Монтирани бяха модерен котел, нова инсталация и радиатори, които осигуряват комфорт на ученици и учители и намаляват разходите за отопление“, отбелязва събеседникът ми. Училището разполага с два компютърни кабинета. Имат и три интерактивни електронни дъски, които правят уроците много по-интересни и разбираеми за учениците.
Въведен е и електронен дневник.
„Няма възпитаник на училището, който да не продължава образованието си. Тази година двама от завършилите отидоха в СУ „Н.Й. Вапцаров“ в Момчилград, а трима – в ПГ по туризъм и хранително-вкусова промишленост „Св. св. Кирил и Методий“ в общинския център“, съобщава още Сейдали Али.

Your Image Description

Свързани статии:

В царството на щъркелите Дигитално надграждане в Абланица STEM център за бъдещи модни новатори в Русе Участвай в промяната

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нови правила за балообразуване

Следваща статия

В царството на щъркелите

Следваща статия
В царството  на щъркелите

В царството на щъркелите

Дигитално надграждане  в Абланица

Дигитално надграждане в Абланица

STEM център  за бъдещи модни новатори в Русе

STEM център за бъдещи модни новатори в Русе

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination
  • Най-добрите математици сред студентите
  • Games in Function of Development of Multiplication Skills
  • A Pedagogical Method of Teaching Nested Loops in Introductory Programming Courses
  • Българските азбуки и чатджипити
  • Предизвикателства на дигиталната трансформация в обучението за комуникация при кризи
  • Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности
  • Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст
  • Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти
  • Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители
  • Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • „Аз-буки“ проведе семинар за публикуване на научни изследвания във ВТУ „Тодор Каблешков“
  • Снимка на броя: За глаголицата с обич
  • Над 48 000 зрелостници на матура по профилиращ предмет или по професия
  • Български учени привлякоха вниманието на Би Би Си
  • Български принос в космическо откритие
  • Премиера на книгата „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 20/2025 г.
  • INSAIT събира у нас научен директор на НАСА и водещи световни учени
  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"