Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 31, 2022

Индексът на административния капацитет расте

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-08-2022
в Брой 31, 2022
A A

Ралица ГОСПОДИНОВА

Административният капацитет на държавната администрация през 2021 г. е нараснал с 3,85 пункта, спрямо 2020 г. Това показва проучването на административния капацитет за добро управление на държавната администрация в България с изчисления на нивото на Индекса на административния капацитет (ИАКДА). То се провежда за пета година от проф. д.н. Борислав Борисов с финансовата помощ на Стопанската академия „Димитър А. Ценов“ – Свищов, на Университета за национално и световно стопанство и на Института по публична администрация и обхваща всички групи на централната и териториалната държавна администрация у нас.
„Целта на проучването е перманентна – да се анализират мненията и оценките на отговорни лица от системата на държавната администрация за състоянието на формиращите административния капацитет компоненти и на базата на техните оценки да се изчисли единен за цялата система индикатор, който да дава ясна представа за неговото равнище. Натрупаните данни за предходните години дават възможност да се направят сравнения за нивата на ИАКДА, за динамиката в оценките за състоянието на неговите отделни компоненти, да се открият „тесни места“ в практиката на администрациите и да се откроят добрите примери“, обяснява проф. д.н. Борислав Борисов. Той представи аналитичния доклад от проучването в София в присъствието на проф. Генка Петрова-Ташкова – зам.-министър на образованието и науката, проф. д-р Марияна Божинова – ректор на Свищовската академия, ректора на УНСС проф. д-р Димитър Димитров, проф. д-р Цветана Стоянова – зам.-ректор по институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики, УНСС, преподаватели и др.
Изследването е преминало през 4 етапа чрез анкетно проучване капацитета на администрацията на изпълнителната власт, която включва централната и териториалната. Тези две групи включват министерства и администрация на МС; държавни и изпълнителни агенции; държавни комисии; административни структури в изпълнителната власт и Народното събрание; структури по Закона за администрацията; областни и общински администрации; специализирани териториални администрации.
„Увеличението на стойностите на Индекса на административен капацитет за 2021 г. може да се оцени единствено като положителен факт, особено предвид негативните външни въздействия върху дейността на администрациите, породени от пандемията, политическата нестабилност и липсата на законодателен орган през голяма част от годината“, обобщава анализът. ИАКДА е интегрален показател, който показва какъв е напредъкът и респективно изоставането в капацитета на структурите на държавната администрация да предоставя добро управление. Той включва
24 компонента, изследвани са 91 централни и териториални администрации.

Your Image Description

Свързани статии:

Още два български университета са част от Европейските алианси Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“ Подобряват статуса на преподавателите в чужбина Русенският в топ 3 по финансиране от „Еразъм+“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Още два български университета са част от Европейските алианси

Следваща статия

Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“

Следваща статия
Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“

Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“

В ход е дигиталното обучение

Подобряват статуса на преподавателите в чужбина

В ход е дигиталното обучение

Русенският в топ 3 по финансиране от „Еразъм+“

Последни публикации

  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"