Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 4, 2022

Когато трудностите амбицират

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-01-2022
в Брой 4, 2022
A A

Петя Букурещлиева-Стефанова – музикален педагог и старши учител в 41. ОУ „Св. Патриарх Евтимий“ в София, е удостоена с годишната награда „Константин Величков“ по случай 1 ноември – Деня на народните будители. Отличието се връчва от МОН за постигнати високи резултати в професионалната дейност и принос за развитието на българското образование. Тя получава признанието за „Принос в развитието на способностите и компетентностите на децата и учениците в областта на науките, технологиите, изкуствата, спорта, глобалното, гражданското и здравното образование и придобиване на умения за лидерство“.

Отличието „Константин Величков“ е връчено
на Петя Букурещлиева (вляво) от д-р Ваня Кастрева,
началник на РУО – София-град

Стоян Костадинов

Колегата Петя Букурещлиева работи в нашето училище от дълги години като музиален педагог. Дъщеря е на известния български композитор, диригент и фолклорист Михаил Букурещлиев. Това е изключително отдаден на музиката и на професията си педагог. И не щади сили в това, което прави. Независимо дали в училището, или при работата си с децата от Детско-юношеския фолклорен ансамбъл „Изворче“ към Националния дворец на децата“, коментира пред „Аз-буки“ Александра Топалова, директор на 41. ОУ „Св. Патриарх Евтимий“ – София. И добавя, че това не е първото признание за хора от екипа на училището.
Вече осма година в столичното школо има по една „музикална“ паралелка във всеки випуск. Децата изучават допълнително български народни песни и танци, а към корените им ги връщат Петя Букурещлиева и хореографът Ангел Вангелов. Освен с многообразието и особеностите на родния фолклор учениците се запознават и с ценностната система, чийто носител е той. Учат се да се чувстват добре на сцена, да бъдат артистични и да работят с вдъхновение и много жар. „Имаме и редица изяви, но за съжаление, пандемичната ситуация осуети и тази година Коледния концерт“, отбелязва събеседничката ми.
Пандемията обаче не пречи на възпитаниците на училището да се включват в различни прояви. Например през тази година седмокласници пеят и танцуват на онлайн изданието на международния фолклорен фестивал „Децата на свободата“ с домакин Плунге, Литва. А талантът им кара в 12 държави да се запее българската народна песен и  17 състава да затанцуват българска ръченица.
През 2021 г. едно от най-старите училища в София навърши 130 години. По този повод директорката Топалова коментира, че епидемичната обстановка осуетява редица събития за юбилея. Но се надява доста от тях да се реализират до финала на 24 май 2022 г.
„Имаме прекрасни отношения с родителите на нашите ученици. Например при завръщането на децата от начален етап към присъствено обучение над 40 от майките и татковците им бяха доброволци и ни помагаха в първите дни при взимане на пробите. Защото всички искаме да сме тук, в училище – и учители, и родители, и ученици“, разказва още директорката. Родителите проявяват съпричастност и към обогатяването на материално-техническата база на училището. Едно от последните дарения е от лятото на 2020 г., когато те правят подарък – обновена и оборудвана класна стая за един от вторите класове. Тя печели и първа награда в конкурс за най-красива класна стая за учебната 2020/2021 г.
Въпреки трудностите около редуването на присъствено и онлайн обучение в последните две учебни години не прекъсва дългогодишната традиция в училището да се връчва наградата „Евтимиев ученик“ за най-творческите възпитаници на школото. „Миналата учебна година, за съжаление, нямаше как да проведем събитието на сцена и то премина онлайн на 20 януари – патронния ни празник. Много беше трудно на комисията. Но няма невъзможни неща за нашето училище“, споделя директорката Топалова.
Общо 610 деца се обучават в 41. ОУ – София. Новата учебна година започва с четири паралелки първокласници. Само в два от класовете има по три паралелки, като по думите на директорката няма проблем във всички от I до VII клас те да бъдат по четири.
Онлайн обучението не пречи на възпитаниците на столичното 41. ОУ да постигат и много високи резултати на последните национални външни оценявания в IV и VII клас. „Колегите работеха качествено независимо от средата. А и се върнахме в класните стаи месец и половина преди изпитите и темпът на работа беше повишен“, отбелязва събеседничката ми.
За развитието на децата се грижи екип от 68 педагогически специалисти. И тук директорката Топалова специално подчертава едно от постиженията през последните години – вливането на редица млади педагози в колектива. „Само през последната година назначих шестима млади колеги. И по принцип имахме няколко млади учители. Много съм доволна от тях. Това са стегнати, отговорни и силно ангажирани с работата си учители. В екипа ни има и доста мъже, което е чудесно“, казва с радост тя.
Сред последните придобивки на училището е изградената класна стая на открито в училищния двор по проект към Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС). Работи се и по Националната програма „Информационни и комуникационни технологии“. Школото получава компютри и лаптопи за учениците и за учителите, както и три големи интерактивни дисплея. Предстои сключване на договор с mozaBook, за да могат педагозите да работят още по-активно и да правят часовете по-интересни за децата. Училището работи и по програмата за квалификация „Без свободен час“, участва и в проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“.
През 2021 година са одобрени и три нови проекта на
41. ОУ по европейската програма „Еразъм+“. По един от тях – за мобилност на ученици, вече е посетен о. Лесбос в Гърция. Предстоят визити в Португалия, Турция и Литва. По мобилността за учители са били в Турция, като предстоят срещи в Италия, Литва и Гърция.
В училището са назначени педагогически съветник, който е и психолог, логопед и ресурсен учител, които работят с децата със специални образователни потребности. „Имаме и 14 деца с различна степен на увреждане на слуха. Водихме разговори с една от организациите на хората с увреден слух за възможностите да сключим споразумение за
сътрудничество. Установихме, че е необходимо и педагозите да научат малко от българския жестомимичен език, за да могат да бъдат още по-полезни на своите възпитаници. Планираме анкета сред учителите и учениците кой иска да се включи в подобно обучение. И най-вероятно такова ще се проведе през тази година“, прогнозира директорката.

Петя Букурещлиева, музикален педагог:

В 41. ОУ работя от 1989 г., когато бях разпределена в него. Тук с огромно удоволствие премина целят ми трудов стаж до момента. И не съжалявам нито миг за това.
О, разбира се, децата се запалват по българския фолклор, когато има кой да направи това с душа и сърце. И тогава те с удоволствие пеят, танцуват и свирят.
Интересното и стойностното в тези наши „музикални“ паралелки е, че на практика не правим никакъв предварителен тест. Това са общообразователни паралелки, в които целта не е висшето професионално майсторство. Целта е да предизвикаме интерес у тях и това да им остане като истинско усещане за нашата култура, затова, че принадлежат към една общност и история.
От доста години работя и в ансамбъл „Изворче“, където наследявам и продължавам това, което моят татко Михаил Букурещлиев е създал преди 60 години. И имам много възпитаници, които продължават пътя на творчеството. Имам дори такива, които, заминавайки в чужбина, не губят интереса си към фолклора и дори започват да го проучват през различни гледни точки и да го развиват.
Важно е всеки да познава родния фолклор. Дърво без корен няма. Можем да познаваме света, но когато не познаваме себе си, е много лесно да загубим почва под краката си.

Your Image Description

Свързани статии:

Златна купа за пловдивски учител Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци Изкуственият интелект срещу климатичните промени Човек трябва да е влюбен в работата си

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Признание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Местната власт в Пазарджик подкрепя 1200 деца творци

Следваща статия

За предизвикателствата пред един директор

Следваща статия
За предизвикателствата пред един директор

За предизвикателствата пред един директор

Образованието – провокация и мотивация

Образованието – провокация и мотивация

Ранната подкрепа носи най-добри резултати

Ранната подкрепа носи най-добри резултати

Последни публикации

  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм
  • Role And Place of Monitoring and Control in Project Management in Organizations
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"