Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 46, 2022

Мария Габриел, еврокомисар: Учителите превръщат образованието в успех

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2022
в Брой 46, 2022
A A

Деляна ЛУКОВА

Образованието в STEM засяга всяка сфера от настоящето и бъдещето ни, а STEM уменията са за цял живот. Най-важно е какво ще направим за учителите, защото те превръщат образованието в успех.“ Това каза еврокомисарят Мария Габриел в Пловдив на националната конференция „Стратегии и решения за работещо STEM образование“.
Тя представи инициативата „Момичета в кръговата икономика“, която дава възможност за безплатно онлайн обучение на девойки. Целта е 40 000 момичета от 14 до 19 години до 2027 г. в Европа да придобият умения в кръговата икономика. От нашата страна участват 44 училища.
С цел привличане интереса на по-малките започва програмата „Научни изследователи в училище“. Учени ще влизат в класната стая, за да споделят по какви теми работят, и да представят науката по атрактивен начин.
Програма „Еразъм+“ за периода 2021 – 2027 г. предвижда провеждането на Европейски учителски академии, в които до този момент са обхванати 182 организации от 23 държави. В два от проектите има и българско участие. Мария Габриел лансира идеята една от академиите да е посветена на STEM обучението и България да предложи тази тема.
500 млн. лева от Плана за възстановяване ще отидат за изграждането на нови 2243 STEM центъра, обяви директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров. Финансирането ще бъде според големината на училището – от 50 000 лв. при 50 ученици, до 600 000 лв. при над 1001. Отделно е предвидено финансиране и за оформяне на високотехнологични свързани класни стаи, за които сумите са съответно до 10 000 и до 80 000 лева.
В Националния STEM център, който ще е отворен за посещение за всички, ще бъдат изградени 5 национални лаборатории: в областта на зелените технологии и устойчивото развитие; киберфизични системи и роботика;
3D технологии; природни науки; математика и информатика. Там ще бъде обособена зала за дигитални изкуства – за аудио- и видеоизкуства, за да стане той STEAM. Предвидени са работилници, в които деца и учители ще могат да използват закупеното оборудване за практическа работа и изследователски експерименти.
Предвижда се създаването и на три регионални центъра. Единият е в бившето оздравително училище „Св. Иван Рилски“ в Хисаря. Там ще се обучават ученици и учители от Южен централен район, ще работят млади изследователи от БАН и ще водят подготовката си олимпийски отбори по природни науки и математика. За Западна България центърът ще е в Ковачевци, а за Източна – в село Ястребино.
В трите ще бъдат инвестирани общо около 18 млн. лева.
Програмата за изграждане на училищните центрове ще стартира всеки момент. Затова е добре образователните институции да имат проектна готовност. Съветът на проф. Шиваров към директорите е да се съобразят с Наредба 24 за физическата среда и стандартите за STEM. Типовите лаборатории са 5: изследователски; център по природни науки, изследвания и иновации; класна стая за дигитални създатели; център за млади изследователи; център за технологии в креативната индустрия.

 

Мария Гайдарова, зам.-министър на образованието и науката:
Да дадем на децата успешен старт в едно високотехнологично общество

Заместник-министър Мария Гайдарова е сред първите иноватори в системата на средното образование в България. Инициатор и двигател е на проекта „Иновативни училища“ на Община Пловдив и на „Световен образователен форум България“. Трикратен носител е на почетното отличие „Неофит Рилски“. Представител е на България с право на глас в Общото събрание на Европейската асоциация на училищните директори. Член е на Световния образователен форум и на Европейската федерация на работодателите в образованието.
През 2017 г. е служебен заместник-министър на образованието и науката.

МОН има устойчива политика, свързана с дигитализацията на образованието и въвеждане на иновациите. Така ще допринесем и за социалната, и за емоционалната интелигентност на учениците. Ще ги научим как да учат, ще им дадем успешен старт в едно високотехнологично общество.
Стратегиите могат да се сбъднат единствено когато учителската, академичната общност, местната власт, бизнесът и всички институции са заедно с фокус класната стая. Трябва да бъде осигурена техника за всяко дете, учител и училище. Но трябва да се намерят и софтуерните решения, които да позволят с лекота да се случват интегрираните уроци, отворените класни стаи, изграждането на социални умения. Не на последно място е и квалификацията на учителите, за да имат уменията да подготвят децата за предизвикателствата на XXI век.

Your Image Description

Свързани статии:

Център за бъдещи Нобелови лауреати Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас МОН свиква национална среща за директорските конкурси Детето от Крушовица получава допълнителна психологическа и педагогическа подкрепа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да видиш природата през очите на пчелите

Следваща статия

Център за бъдещи Нобелови лауреати

Следваща статия
Център за бъдещи Нобелови лауреати

Център за бъдещи Нобелови лауреати

В ход е дигиталното обучение

Сдружение „Учители в облака“ в подкрепа на дигиталните технологии в клас

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Европейски ден на равното заплащане

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"