Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 48, 2022

Родни школа’ със силни екопослания

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-11-2022
в Брой 48, 2022
A A
Ученици от ОУ „Христо
Ботев“ – Варна, изписват
с миди своето послание
„Пазете морето чисто!“

Петя НИКОЛОВА

Над 750 000 ученици от 2129 училища в 104 държави се включват в инициативата „Глобалните дни на действие“ на международната програма „Екоучилища“. От България участват 52 школà и детски градини, които провеждат и споделят над 145 дейности.
„Глобалните дни на действие“ са съпътстващо събитие под егидата на световната инициатива „Времето изтича“ (Running out of time) – щафета, която тръгва от Глазгоу, Шотландия, и носи посланието на младите хора по света – „Действия, а не думи!“ на 27-ата конференция на ООН за изменението на климата – COP 27 (6 – 18.11.2022 г.). Чрез „Глобалните дни на действие“ ученици от цял свят успяват да покажат, че местните действия имат глобално въздействие.
В разпространения в цял свят отзвук от инициативата организаторите акцентират на проявите на пет училища, като две от тях са български: ОУ „Христо Ботев“ – Варна, и СУ „Луи Пастьор“ – София. Те правят впечатление с оригинални и запомнящи се идеи. Ученици и учители от морското школо изписват с миди екопосланието си върху плажната ивица, а в СУ „Луи Пастьор“ от София правят танцова щафета. Проявата на гимназия „Марибор“ от Словения също грабва организаторите на „Глобалните дни на действие“. Със стотици участници тя провежда огромна щафета между поколенията. В Living School в Лисмор, Австралия, пък създават песен, вдъхновена от усилията за възстановяване на щетите след опустошителните наводнения тази година. Учениците от португалското средно училище Jose Cardoso Pires почистват езеро.
Чрез участието си в инициативата учениците получават шанс да се присъединят към поканата за универсално качествено образование за климата, да участват в редица полезни дейности и да се ангажират с програми и ресурси от водещи световни организации за екологично образование, и най-вече от Фондацията за екологично образование.
В България „Глобалните дни за действие“ са отворени към всички желаещи да споделят активно дейностите си, насочени към по-устойчив свят. Учениците от мрежата „Екоучилища“ и „Учим за гората“, ръководени от Българско движение „Син флаг“, участват с отдаденост и амбиция, които помагат да се ангажира цялата общност в дейности за опазване на околната среда и планетата.
18 от всички 52 участвали учебни заведения се включват за първи път в съвместния проект на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“ под наслов „Влез в зеления кръг“, но въпреки това достойно реализират проявите си и заявяват готовност да станат част от обществото на екоучилищата.
Координаторът на инициативата „Времето изтича“ Лорън Браун отбелязва своя възторг и изненада от мащабното участие на учениците в подкрепящото събитие „Глобалните дни за действие“: „Бяхме поразени от подкрепата на училищата по целия свят. Хиляди ученици са взели участие в свои собствени щафетни събития и климатични дейности. Креативността, упоритата работа и страстта им блестяха във всички прекрасни снимки и видеоклипове, които бяха споделени. Искахме
да дадем възможност на младите хора да предприемат действия, и да им покажем, че техните гласове имат значение в дискусиите за климата, провеждащи се на COP 27. Учениците възприеха нашето послание и нашата кампания и ги превърнаха в наистина глобален призив за действие. Призив, който не може да бъде пренебрегнат.“
„Времето изтича“ е опит за чупене на рекорди за предаване на климатично послание щафета от млади хора до взимащите решения на COP 27. Със своите 7767 км – от Глазгоу, Шотландия, до климатичната конференция COP 27 в Египет, щафетата „Времето изтича“ е най-дългата непрекъсната щафета, правена някога. Сред носителите ѝ са олимпийци, млади хора, президентът на Словения Борут Пахор, кметове, министри, общински съветници, посланици, активисти, студенти, бизнес лидери, приятели и семейства.
Щафетната палка, създадена от признатите дизайнери от Глазгоу 4c Design, съдържа 18 части, представляващи нациите, през които щафетата минава. Изработените спирални пръстени символизират четирите основни нива на действие в областта на климата, където може да се окаже въздействие: международно, национално, местно и индивидуално. „Действия, а не думи!“ – посланието в щафетата е създадено от млади хора и Фондацията за екологично образование, подкрепено е от над 800 000 подписа и е написано на английски и арабски.
Младежите се обръщат към лицата, взимащи решения на COP 27. Призовават за качествено климатично образование, което да подготви хората от всички възрасти и във всички места с умения, знания и възможности за изграждане на устойчиви общности, които да работят за запазването на природата. Част от тяхното послание гласи: „Времето ни изтича… Младите хора трябва да бъдат признати за лидери, пос-
тавени в челните редици на разговора за изменението на климата и овластени чрез образованието… Нашият свят се затопля и за да запазим увеличението до 1,5 градуса, се нуждаем от напредничаво мислене, последователни политики и финансиране, които да ни помогнат да постигнем нетни нулеви емисии“.

Your Image Description

Свързани статии:

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа Артбригада възражда Старо Железаре Мозаечно пано краси наше школо Тефтери за добри дела раздават в Разград

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Магдалена Гигова, радиоводещ: Радиото е тръпка, която не умира

Следваща статия

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Търси се най-красивото писмо до Дядо Коледа

Артбригада възражда Старо Железаре

Артбригада възражда Старо Железаре

Българското школо по изкуства зад граница

Българското школо по изкуства зад граница

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"