Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

Учебните програми трябва да се борят с расизма

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
в Брой 9, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Ролята на културата, образованието, медиите и спорта в борбата срещу расизма е една от темите по време на пленарното заседание на Европейския парламент от
7 до 10 март в Страсбург.
Според „Евробарометър“ през 2019 г. над половината от европейците смятат, че расовата дискриминация е широко разпространена в тяхната страна. Трите водещи основания за дискриминация, идентифицирани от европейските граждани, са „да бъдеш ром“ (61% от анкетираните), „етнически произход“ (59%) и „цвят на кожата“ (59%).
Евродепутатите ще обсъдят доклада на Комисията по култура и образование на ЕП, в който се предлагат мерки за борба срещу офлайн и онлайн расизма и дискриминацията в секторите на културата, образованието, медиите и спорта. Те ще призоват държавите от ЕС да предприемат действия за справяне със структурните корени на расизма и дискриминацията.
В областта на образованието се предлага учебните програми да бъдат преразгледани, за да осигурят такъв подход към европейската история, който да допринесе за изкореняване на стереотипите, водещи до дискриминация. Според евродепутатите историята на европейските расови и етнически общности трябва да бъде включена в съответните изследвания, а в ключовите образователни материали да присъстват автори, историци, учени, художници и други фигури от различен расов и етнически произход.
Евродепутатите настояват за премахване на расовата и етническата сегрегация, която все още съществува в училищата в някои страни от ЕС, и призовават преподавателският персонал от расови и етнически малцинствени групи да има равен достъп до преподавателска работа.
В областта на културата финансирането от ЕС трябва да бъде насочено към инициативи за насърчаване на по-разнообразен творчески сектор. Евродепутатите смятат, че държавите членки трябва да въведат програми за учене през целия живот за държавни служители и държавните органи за сигурност, за да премахнат расисткото и ксенофобското поведение.
Евродепутатите призовават медиите да спрат да разпространяват стигматизиращи разкази, които дехуманизират членовете на определени етнически или расови групи, напр. непропорционално обхващащи престъпленията, извършени от мигранти. Те също така призовават за програми, които имат за цел да разширят познанията на журналисти и редактори за разнообразието и приобщаването.
Националните аудиовизуални регулатори трябва да имат правомощието да санкционират програми, които насърчават расистко съдържание, предлагат евродепутатите. Те също така искат да спрат финансирането от ЕС и държавата за медии, които насърчават речта на омразата и ксенофобията.
В областта на спорта членовете на ЕП искат Комисията по култура и образование да разработи препоръки за борба с расизма на местно, регионално, национално и европейско ниво и да насърчи приобщаването и уважението. Те също така призовават държавите членки и спортните федерации да приемат мерки в подкрепа на жертвите на престъпления от омраза в спорта.
„Заехме ясна позиция за справяне със структурния характер и корените на расизма. Нашето поведение се формира от образованието, което получаваме, културата, на която се радваме, информацията, която консумираме, както и от ценностите, които спортът ни предава. Трябва да използваме тяхната сила, за да преследваме ценнос-
тите на ЕС за толерантност, справедливост и солидарност, и да се ангажираме с активен антирасизъм“, коментира френският евродепутат и докладчик Салима Йенбу.

Your Image Description

Свързани статии:

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки ЕС набира 7,5 млрд. евро за ваксина и лечение на COVID Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Диалогът продължава

Следваща статия

Финансират 50 компании, ръководени от жени

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Финансират 50 компании, ръководени от жени

В ход е дигиталното обучение

Над 46 000 на матури през май

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Има ли друга алтернатѝва

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"