Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

Започва дискусия за учебното време

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
в Брой 9, 2022
A A

С работата си на 2 март 2022 г. Отрасловият съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование откри дискусията за началото на учебната година, нейната продължителност и продължителността на ваканциите – с други думи за пълния преглед на учебното време. Предстои анализ. Ще се обобщят и мненията на учители, ученици, родители. Крайното решение ще бъде взето по законовата процедура – в Отрасловия съвет, в Министерския съвет и в Народното събрание.
Неразривно свързан с темата за графика на учебното време е прегледът на учебните програми и учебното съдържание. Работна група вече се е заела с този въпрос. Става дума за учебните програми и учебното съдържание от I до X клас.
„Двата въпроса – за графика на учебното време и за промяната в учебните програми и учебното съдържание, са тясно свързани – коментира министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. – Искаме да разберем къде са проблемите. Но нищо не трябва да се прави прибързано. Решението за промяна на началото и края на учебната година и от коя година ще се случи това, ще бъде взето след анализ.“ Какъв е смисълът на този анализ, акад. Денков поясни, цитирайки Айнщайн: „Лудост е да правиш едно и също нещо отново и отново, и да очакваш различни резултати“.
Какво показват данните от редица европейски държави. Първият учебен ден е на 1 септември в Белгия, Чехия, Естония, Латвия, Литва, Полша, Словения. На
6 септември учебната година започва в Хърватска, а на 13 септември – в Испания и Турция.
Но в Дания учебната година започва на 9 август, на 10 август – във Финландия, в Нидерландия – 23 август, в Швейцария – 9/29 август.
Интересно е сравнението на дните за лятна ваканция.

В България те са средно 92 дни, докато в Австрия са 64 дни, а в някои държави лятната ваканция е около 50 дни. Интересна е и статистиката за минималния брой часове от I до X клас, приравнени към астрономическите часове. Първокласниците в Нидерландия учат 940 часа, а у нас учат най-малко – 411 часа. Но в периода I – VI клас часовете за обучение на учениците в Нидерландия са равномерно разпределени по 940 часа, докато у нас те се увеличават с годините от 411 до над 700 часа. В Нидерландия десетокласниците имат 1250 часа за обучение годишно, а в Дания – 1200 часа. В почти всички държави часовете учебно време на десетокласниците са над 800 часа. У нас те са 864 часа. Само в Словения часовете са по-малко – 728 часа.

Your Image Description

Свързани статии:

Всеки трябва да знае български Екипната работа – умение на XXI век Синхронизираме финансирането за наука Европейски облак за отворена наука до 2020

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Съпричастност

Следваща статия

Опълченците на Шипка

Следваща статия
Опълченците на Шипка

Опълченците на Шипка

Парализирани мишки прохождат

Парализирани мишки прохождат

Бактерии превръщат въглеродния диоксид  в алкохол

Бактерии превръщат въглеродния диоксид в алкохол

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"