Държавите членки на ЕС приемат мерки за осигуряване на по-добри образователни резултати за всички деца. Те се съдържат в препоръката на Съвета на ЕС „Пътища към успеха в училище“.
В нея училищният успех се разглежда цялостно като образователни резултати, постижения и благосъстояние в училище. Мерките са насочени преди всичко към задържането на децата в училище и подобряване на основните им умения по четене, математика и природни науки, за да могат да реализират пълния си потенциал. Те са насочени към нуждите на учителите и учениците – най-вече към тези от уязвимите групи.
Идеята е да се създаде системен подход за подобряване на успеха в училище, който да се основава на сътрудничество между различните нива на управление и области на политиката, като образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване. Защото резултатите от досегашната работа „на парче“ са ни до болка познати.
Добри примери за работа с деца от уязвимите групи има много и у нас. Един от тях е Исус Маринов, който започва да се занимава със спортна гимнастика още като тийнейджър в родното Търговище, а днес е учител по физическо възпитание в Професионалната гимназия по селско стопанство „Бузема“ в София. Освен това той е и класен ръководител на деца със специални образователни потребности, които се опитва да научи на дисциплина и отговорности, така както навремето го е правил неговият преподавател по физическо. За да станат тези добри примери масова практика обаче, са нужни системен подход, сътрудничество на всички нива, популяризиране на добрите практики и най-вече много, много работа. Няма да е лесно, нито ще стане бързо, но друг избор няма. За да може всяко дете да учи и да има шанс да успее.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg